O.Olsen Startet 10.Juni.2019 Del på Facebook Startet 10.Juni.2019 Heisan Har fått tak i en brukt dieselvarmer på 2000w , som jeg skal ha i en 24 fots Nidelvsnekke. Forrige eier har kuttet selve hovedkabeln, men det er ikke noe problem da det er ulike farger på alle kablene. Men skulle gjerne hatt en forklaring på hvordan den ellers er koblet opp..... Tenker da på slanger ut og inn ets.. Gjerne en monteringsanvisning. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Juni.2019 Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 Søk på youtube. Ligger mange filmsnutter der med oppkobling og test av varmere. Søk f.eks: china car dieselheater Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Juni.2019 Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 Om "blue- marlin" er en såkalt "kinavarmer" så koster normalt alt tilbehøret som trengs for en grei montering såpass mye ifht selve varmeren at jeg nok hadde vurdert å kjøpe ny varmer i stedet for å satse på en brukt hvor "hovedledningen" er klippet. Men hvis båten har hatt varmer før og alt "garnityret" er der fra før så blir det noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 11.Juni.2019 Del på Facebook Svart 11.Juni.2019 (redigert) Spørsmålet kan vel kanskje heller stilles slik: Er dette et produkt som selges i Norge, er det mulighet for å skaffe dokumentasjon, kan det skaffes deler? Svaret ser ut til å være noe i retning av: Jo, det ser da sånn ut. http://www.bluemarlin.no/index.php/component/virtuemart/dieselvarmer/2000w/air-heater-2000w-diesel-12v-detail?Itemid=0 Å framskaffe koblingsskjema/dokumentasjon eventuelt sjekke muligheten for å skaffe reservedeler bør vel være starten på det hele. Uten dokumentasjon så kommer man vel ingen vei, og den må vel eventuelt skaffes fra importør, finnes på nett, eller noe slikt. Redigert 11.Juni.2019 av Arne2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 13.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2019 Varmeren er kjøpt i Norge 2015 har alt tilbehør til den også. Eneste jeg trenger er en enkel å grei monteringsanv. er mange plugger å klips som skal kobles sammen. Inntak av diesel osv Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Hei. Jeg er i sluttfasen av å montere en slik varmer. (Gjøres ferdig i dag) Skal du bruke ekstern dieseltank eller tenker du å hente diesel fra båtens eksisterende tank? Det ligger manual på nettet som kan være nyttig å se gjennom. Her står det en del om montering. https://www.manualslib.com/manual/970580/Belief-Fjh-2.html Bare å sende en PM hvis du vil ta en prat om hvordan jeg gjorde det i Daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.