Jump to content

Færdern 2019, glad jeg med motorbåt ligger i havn!

Lars H.

Recommended Posts

Så er Færder'n igang. Jeg er glad jeg med min motorbåt ligger godt fortøyd på Oscarsborg og ikke skal runde Nesoddtangen inn til Oslo med det kobbelet av seilebåter som krysser seg mot vinden i 0 til 2,5m/s! Om ikke lenge møter de forresten Stena Saga på nordgående.

faerdern_2019.jpg.330a1d3eddaeb68d8525b698c202b1e0.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kjører du pent og rolig og leser situasjon godt er det ingen problemer å gå gjennom feltet. Men for en fersk båtfører ser jeg problemet. Seilbåtene har en tendens til å klumpe seg sammen så greit å gå litt omveier for å få mer plass. 

Gøy med aktivitet. Må være underholdene å ligge på Oscarsborg. 

Code0 skrev 4 minutter siden:

@Pequod du kan gå / gjøre akkurat som du vil. Fjorden er farbar selv om det er flere seilbåter enn vanlig. 

Er bare litt redd for å komme i veien! :giggle: 

Men ser ikke ut nå som om det blir avgang før i morgen tidlig uansett. Siden jeg har litt reisevei til den nye båtplassen så vurderer jeg å dra i kveld og sove over i båten for å startet tidlig i morgen.

Stakk nesa ut tidligere i ettermiddag og da tok det to sekunder før det plutselig høljet ned!

pacuare skrev 56 minutter siden:

Gøy med aktivitet. Må være underholdene å ligge på Oscarsborg.

Da må en eventuelt ta en gåtur over på østsiden av Kaholmene, ingen trafikk av regattabåter mellom Kaholmene og Håøya.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har en del kjente som seiler i natt så jeg sjekket litt status på marinetraffic og kom over den her @Framtia

Screenshot_20190615_085036.jpg.a107c4b2cb7c8852d2e50e1343d39821.jpg

Uten å vite en eneste ting om plassering ser det jo ut til at dere ligger godt fremme i feltet etter runding av fyret. ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...