Lars H. Startet 14.Juni.2019 Del på Facebook Startet 14.Juni.2019 (redigert) Så er Færder'n igang. Jeg er glad jeg med min motorbåt ligger godt fortøyd på Oscarsborg og ikke skal runde Nesoddtangen inn til Oslo med det kobbelet av seilebåter som krysser seg mot vinden i 0 til 2,5m/s! Om ikke lenge møter de forresten Stena Saga på nordgående. Redigert 14.Juni.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Hvis du kjører pent og rolig så går det sikkert bra. Ligger mellom Dyna og Nesoddtangen nå, en stund til vi er ved Drøbak er jeg redd... Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Code0 skrev 54 minutter siden: Hvis du kjører pent og rolig så går det sikkert bra. Ligger mellom Dyna og Nesoddtangen nå, en stund til vi er ved Drøbak er jeg redd... og er kommet hvor langt nå? Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Faxen Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Det ligger en liten "kovoi" utenfor Fitvet, men på andre siden av fjorden. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
pacuare Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Kjører du pent og rolig og leser situasjon godt er det ingen problemer å gå gjennom feltet. Men for en fersk båtfører ser jeg problemet. Seilbåtene har en tendens til å klumpe seg sammen så greit å gå litt omveier for å få mer plass. Gøy med aktivitet. Må være underholdene å ligge på Oscarsborg. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 (redigert) janet skrev 17 minutter siden: og er kommet hvor langt nå? ...nærmer oss Gåsungene..., sola skinner, 1,2 kn over grunn, opp og ned med spinnaker alt ettersom vind / ikke vind. Redigert 14.Juni.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 snart Gåsungene, javel, du er i forre delen av den haugen som ligger utenfor Nesoddlandet da, de driver ikke, men seiler laaaaaaangsomt om ikke vinden endrer seg litt kan det knipe med å komme gjennom Drøbaksundet i tide, før det hele dør hen Færdern er kult Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Lars H. skrev 1 time siden: Nesoddtangen inn til Oslo Regattabestemmelsene har lagt ruta så Nesoddlandet er fritt for seilbåter. Vi må vest av Gåsungene og ned rundt bøye v/ Nersnes. Cruicebåter kommer seg greit inn / ut. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 , Lurer på om det er tillat og bruke solkraft i tillegg... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Hadde tenkt meg ut med båten enten i kveld eller i morgen tidlig. Nå starter jeg jo fra Sandvika og regner med at jeg vel kan tøffe forbi Middagsbukta og Vollen og holde meg langs Hurumlandet på vei sørover? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 @Pequod du kan gå / gjøre akkurat som du vil. Fjorden er farbar selv om det er flere seilbåter enn vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 JRK skrev 7 minutter siden: Lurer på om det er tillat og bruke solkraft i tillegg ... vi er mer engstelig for doping-regulativet... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Code0 skrev 4 minutter siden: @Pequod du kan gå / gjøre akkurat som du vil. Fjorden er farbar selv om det er flere seilbåter enn vanlig. Er bare litt redd for å komme i veien! Men ser ikke ut nå som om det blir avgang før i morgen tidlig uansett. Siden jeg har litt reisevei til den nye båtplassen så vurderer jeg å dra i kveld og sove over i båten for å startet tidlig i morgen. Stakk nesa ut tidligere i ettermiddag og da tok det to sekunder før det plutselig høljet ned! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 14.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 pacuare skrev 56 minutter siden: Gøy med aktivitet. Må være underholdene å ligge på Oscarsborg. Da må en eventuelt ta en gåtur over på østsiden av Kaholmene, ingen trafikk av regattabåter mellom Kaholmene og Håøya. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mawilu Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Det jeg liker best med Færderen ,da vet jeg det blir lite vind på fjorden ett ekstra pluss er det også å se pinnebåter med seil eneste gang i året de er oppe Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 nå er det blitt 2015 stadig et lass med båter utenfor nesoddlandet, både nord og syd for Gåsungene blir vel en del frokoster nord for Drøbak i morgen og ganske livlig ved Kaholmene etterhvert med mindre det begynner å blåse litt, kommer litt vind nå ser jeg . . . Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
pebbe Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Vi fikk dessverre ikke tatt båten ut i dag, men tenkte å ta en tur i morgen kveld og bli ute til søndag. Kanskje har de kommet seg sør for Oscarsborg til da? - I så fall håper jeg det er plass på borgen :P Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.facebook.com/MYIben/ Link to post
janet Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 det blåser litt nå, ser ut til at folk fikser Drøbak før stilla Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Catch22 Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Lars H. skrev for 3 timer siden: Da må en eventuelt ta en gåtur over på østsiden av Kaholmene, ingen trafikk av regattabåter mellom Kaholmene og Håøya. Neida, det er noen som krysser nedover nå på vestsiden også ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Har en del kjente som seiler i natt så jeg sjekket litt status på marinetraffic og kom over den her @Framtia Uten å vite en eneste ting om plassering ser det jo ut til at dere ligger godt fremme i feltet etter runding av fyret. ? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Code0 Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Vi passerte Filtvedt 0540, så lang og vindstille natt. Nordavinden kom en time senere, nå spinnaker og 5-6 kn fart sydover utenfor Slagentangen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 ??? må være nydelig utpå der i dag! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Framtia Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Flott seilas, seilte bra, men gjorde et taktisk dårlig valg som straffet dyrt. Så langt nede på listene selv om vi var relativt tidlig i mål. Flott vær d Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sjøbliss Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 ??? vel blåst! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sunnmøre Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Må seie at eg er glad for at trådstartar låg til havn, om han synes dette er utfordrande.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.