janet Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 sunnmøre skrev 33 minutter siden: Må seie at eg er glad for at trådstartar låg til havn, om han synes dette er utfordrande.... Færdern med Saga kan være utfordrende Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 (redigert) Sitat Må seie at eg er glad for at trådstartar låg til havn, om han synes dette er utfordrande Ja, det var jo det jeg skrev i innledningen, om ikke utfordrende, men slitsomt. Imorgen skal vi hjem, sydover fra Borgen til Son, og møter nok mange av regattabåtene som skal nordover fra Tønsberg der mange nå ligger. Heldigvis er det meldt sønnavind slik at vi ikke hele tiden møter på seilebåter som driver og krysser mot oss. Men det hadde nok gått greit det også, jeg har tross alt over 30 år erfaring med båt. Redigert 15.Juni.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 janet skrev 1 time siden: Færdern med Saga kan være utfordrende Og hva er spesielt for en med en Sagabåt? Lettere med en Windy eller Polar? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Code0 Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 @Lars H.Sett AIS på alle snekker og DC / CC også, så blir du sikkert mer stressa Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Den forsto jeg ikke, litt forklaring? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Si meg, husker jeg riktig når jeg mener å huske at en fikk levert Saga 27 rigget med seil...? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Lars H. skrev 12 minutter siden: Den forsto jeg ikke, litt forklaring Snekke = tradisjonelt navn på båttype DC = day cruiser CC = Cabin cruiser AIS = Automatic Idrntification System Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Helt korrekt, både Saga 27 og Saga 24 kunne en få med seil. Saga 27 kunne ikke seile, men gjorde det likevel. Saga 24 seilte faktisk brukbart. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Code0 skrev Just now: Snekke = tradisjonelt navn på båttype DC = day cruiser CC = Cabin cruiser AIS = Automatic Idrntification System Selvfølgelig kan jeg disse forkortelsene, men hva mente du med innlegget? Men det kan egentlig være det samme, nå er det natti natti, og så kan jeg drømme om en fin dag på fjorden imorgen, Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Lars H. skrev 7 minutter siden: Helt korrekt, både Saga 27 og Saga 24 kunne en få med seil. Saga 27 kunne ikke seile, men gjorde det likevel. Saga 24 seilte faktisk brukbart. Se der ja....??? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 @Lars H.du blir tydeligvis stresset av å se seilbåter på Marine Traffic, det er værre i vikeligheten, da mange småbåter ikker har AIS. Se på Flight radar over Europa, tør du fly da, når luftrommet er stappfult av fly.... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 16.Juni.2019 Del på Facebook Svart 16.Juni.2019 Code0 skrev for 9 timer siden: Se på Flight radar over Europa, tør du fly da, når luftrommet er stappfult av fly.... Båter er på samme "høyde," og har det dermed trangere... fly går i forskjellige høyder... Og har god plass... ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2019 Slapp av Code0, det skal mer til enn å se på en skjerm til å bli stresset, god morgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.