Jump to content

Færdern 2019, glad jeg med motorbåt ligger i havn!

Lars H.

Recommended Posts

Sitat

Må seie at eg er glad for at trådstartar låg til havn, om han synes dette er utfordrande

Ja, det var jo det jeg skrev i innledningen, om ikke utfordrende, men slitsomt. Imorgen skal vi hjem, sydover fra Borgen til Son, og møter nok mange av regattabåtene som skal nordover fra Tønsberg der mange nå ligger.

tonsberg.jpg.7a5ed1f074955631920b8cbbf5c00c54.jpg

Heldigvis er det meldt sønnavind slik at vi ikke hele tiden møter på seilebåter som driver og krysser mot oss. Men det hadde nok gått greit det også, jeg har tross alt over 30 år erfaring med båt.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

janet skrev 1 time siden:

Færdern med Saga kan være utfordrende

Og hva er spesielt for en med en Sagabåt? Lettere med en Windy eller Polar?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Helt korrekt, både Saga 27 og Saga 24 kunne en få med seil. Saga 27 kunne ikke seile, men gjorde det likevel. Saga 24 seilte faktisk brukbart.

saga27sail.jpg.fa6c6e9d4b955d67cc763d6396e84c2d.jpg

Code0 skrev Just now:

Snekke = tradisjonelt navn på båttype

DC = day cruiser

CC = Cabin cruiser

AIS = Automatic Idrntification System

Selvfølgelig kan jeg disse forkortelsene, men hva mente du med innlegget? Men det kan egentlig være det samme, nå er det natti natti, og så kan jeg drømme om en fin dag på fjorden imorgen,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...