VP44 Startet 15.Juni.2019 Del på Facebook Startet 15.Juni.2019 (redigert) Når man bytter kjøleveske på kad 44. Må man starte motoren og kjøre den varm for å få på riktig mengde? Eller kan man tappe av og kun fylle på uten å varmekjøre motoren? Redigert 15.Juni.2019 av VP44 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Du treng ikkje kjøra motoren for å få ut kjøleveska, den bør du tappa på kald motor. Det er mulig at du ikkje får innpå all kjøleveska du skal ha før du har kjørt motoren med full sirkulasjon ( open termostat ) Difor er det ein grei rutine å fylla til riktig nivå på kald motor, kjøra motoren driftsvarm, for deretter å sjekka nivå / etterfylla når motoren er kald igjen. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 15.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Takker Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Juni.2019 Del på Facebook Svart 15.Juni.2019 Jeg klarer ikke å få på kjøleveska uten at det blir luftlommer. Har aldri målt nøyaktig hvor mye jeg må etterfylle men jeg har lagt merke til at det er først ved en god tur i planfart at jeg kvitter meg med all luft og når stabilt nivå. det er store variasjoner fra båt til båt. Dersom du har varmtvannstank og radiatorer kan det påvirke mye. Jeg tror at jeg må etterfylle 3-4 desiliter uten radiatorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.