Guest Sverrejo Startet 17.Juni.2019 Del på Facebook Startet 17.Juni.2019 Siste uke gikk vi fra Son og var innom Hankø og flere steder på Hvaler. Fantastisk flott og fikk mersmak. Ville vært hyggelig å få tips om fine steder i dette området,gjestehavn,uthavn,severdigheter,arrangementer. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Hvis du sier noe om hvor dere var, og hva dere opplevde, samt hva dere er interessert i, ville det vært lettere å gi tips. Men jeg begynner med et lite tips allikevel. Skjønner av signaturen din at du kommer nordfra. Hvis du legger turen innom Utgårskilen kan du kjøpe ferske reker i utsalget der. Der får du også god diesel til grei pris (fiskerne tanker her). Er været fint er det perfekt å kjøre ut til Akerøya eller Festningsholmen og legge seg der og spise reker. En vinner i mine øyne Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Sverrejo Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Takk for tips. Vi var kun i gjestehavna på Skjærhalden. Kjørte vestsida sørover, på retur gikk vi leia øst for Kirkøy. Jeg er Finnmarking,men bodd over halve livet i Oslo/Son. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Sverrejo skrev for 6 timer siden: Jeg er Finnmarking,men bodd over halve livet i Oslo/Son. Ok. Men når jeg skrev "nordfra", så mente jeg at dere kom fra Onsøy mot Hvaler sørover Vi får satse på at du får noen flere tips etterhvert. Jeg er vel litt inhabil Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pequod Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Brattholmen anbefales, nydelig sted nordøst for Nordre Sandøy, godt tilrettelagt for båtfolket av Halden båtforening. Det er også mulig å legge til på innsiden av Strømtangen fyr. Og utenfor Strømtangen fyr retning nordvest har du Flatskjæra. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 (redigert) Fredagshølet/Papperhavn. Vet ikke hva som er i drift i Papperhavn i sommer, men uansett et fint sted/område å finne seg en plass og å være syns jeg. ----- Om du er på utkikk etter flere plasser i Hvalerområdet som du vil se nærmere på så er 10-15 plasser beskrevet av båtfolket selv, med kartskisse som du kan "klikke" rett inn på FB gruppa "På svai". Der er det også en Google maps løsning med ytterligere plasser, inklusive moringsbøyer, ankringsplasser osv. Og også oversikt over tømmestasjoner og tips til plasser nedover svenskekysten. Et greit sted å begynne om en skal planlegge tur, eller finner nærmeste havn når man er utpå. Redigert 18.Juni.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skate Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Lauer er en flott og skjermet havn rett utenfor Skjærhallen i nærheten av Homlungen fyr. Ellers er Romsundet på Østsiden av Kirkøy verdt et besøk med båt? Og så er Brattestø et utmerket sted, samt Kuvauen? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Ikke ofte slike sider er noe særlig, men disse duger: https://www.visithvaler.no/ Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Kjøpte et Jeppesen/ c- map kart på nettbrettet for 5-6 år siden, der er alt av havner/ naturhavner godt merket. Kjørte bare etter denne og fikk se masse fine plasser rundt Hvaler. Har vært et nyttig verkøy i hele skagerak og Bestkusten» Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.