R.O Startet 18.Juni.2019 Del på Facebook Startet 18.Juni.2019 Tenkte å sette inn en backup lensepumpe i motorrommet med alarm. Tenkte å gjøre det enkelt, ingen kabling opp til styreplass eller bryter for overstyring. .Noen som har innspill til koblingsskjema? Er det dumt å ikke sette på en bryter for å kunne kutte pumpa f.eks? Jeg antar strømmen i denne kretsen vil være 0A, slik at dette ikke ligger å tapper batteriet... Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 I motorrummet mitt, sitter det pumpe og flottør. Flottør er koblet via sikring direkte til forbruksbatteri, med sms alarm, om pumpen starter. Pumpen er koblet både til vanlig bryter, og lys/lys på instrumentpanelet, og til forbruksnettet når motoren går. Så i tilfelle at pumpen starter, uten meg ombord, så får jeg melding på telefonen. Er jeg ute med båten, og pumpen starter, får jeg lys/lyd signal. Føler dette er en grei løsning. Har samtidig en avtale med en kompis som sjekker opp på båten med et par dagers mellomrum, når vi skal på ferie. Paranoid?? Neida, men vil heller sjekke 5 ganger for mye enn en gang for lite. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 (redigert) Er du ikke i båten, vil hornet ule hele tiden. Hva er poenget, terge naboer. Redigert 18.Juni.2019 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
R.O Svart 18.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Faxen skrev 15 minutter siden: Er du ikke i båten, vil hornet ule hele tiden. Hva er poenget, terge naboer. Får jeg vann i motorrommet og selv ikke er i båten så er det vel en fordel at noen hører det. F.eks nattevakten på havna. Jeg antar en en floterbryter er ganske safe med tanke på falske alarmer, hvis den først slår inn så er det vann opp til et hvist nivå.... Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 (redigert) Jeg har samme. Edit. Redigert 18.Juni.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Det tror jeg ikke @Worry II. Da har du jo + på begge sider av hornet... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Worry II Svart 18.Juni.2019 Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Ja jeg så.. Bare litt annerledes lagt opp hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.