Quattro Startet 18.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2019 Monterer en kontroll boks på min Yamaha 20hk. Nå går gassen motsatt vei av den skal, mulighet for å snu innmat eller endre dette? Teleflex kontrollboks Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2019 Oppgi motorkoden på motoren og teleflexen, så går det an å hjelpe deg. Les gjerne reglene for overskrift en gang til også. På Yamaha 20hk 2T og F20 går gassen motsatt vei. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 (redigert) dieselfan skrev for 7 timer siden: Oppgi motorkoden på motoren og teleflexen, så går det an å hjelpe deg. Les gjerne reglene for overskrift en gang til også. På Yamaha 20hk 2T og F20 går gassen motsatt vei. Beklager at det ikke kom med. Er en Yamaha 20hk autolube 6L2 (20D) midten av 90-tallet. Veldig usikker på hva slags teleflex det er, men samme som den på bilde. Redigert 19.Juni.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 (redigert) Ingen som vet? Bilde av bakside av konsoll Redigert 19.Juni.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 (redigert) Kan du bare bytte inngangshull, slik at du monterer den fast på den andre siden? Ser ut som det er en hel plate, og ved feste i andre ende av den så blir jo bevegelsen motsatt.) (Eller er det der giret skal koples?) Redigert 19.Juni.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Grand Banks jr skrev 1 minutt siden: Kan du bare bytte inngangshull, slik at du monterer den fast på den andre siden? (Eller er det der giret skal koples?) Der er giret koblet inn. Giret fungerer fint. Gassen er den i midten Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Eh... Så gass wire skal DYTTE gasshendel på motoren i stedet for å dra den? (Det har jeg aldri sett før. ) Er det slik at når du gasser så forsvinner wire inni strømpen? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Grand Banks jr skrev 5 minutter siden: Eh... Så gass wire skal DYTTE gasshendel på motoren i stedet for å dra den? (Det har jeg aldri sett før. ) Er det slik at når du gasser så forsvinner wire inni strømpen? Helt korrekt, vet dette er vanlig på eldre yamaha motorer og at noen kontrollbokser kan bygges om. Men kan denne det? Evt hvordan gjøres det? da blir wire dratt fremover som spaken...men spaken skal fremover og wire skal bakover om du skjønte ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Om du er i tvil om hvilket Kabel feste som er gass og hvilket som er gir så ta følgende test: 1.Gjett hvilen kabel som er gass 2. Sett spaken i fri 3. Gi gass forover og se hvem vei kabelen går 4. Gi gass bakover og se hvem vei kabelen går Gikk kabelen samme vei begge ganger? Om svaret er ja, så gjettet du riktig kabel... Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 dieselfan skrev 4 minutter siden: Om du er i tvil om hvilket Kabel feste som er gass og hvilket som er gir så ta følgende test: 1.Gjett hvilen kabel som er gass 2. Sett spaken i fri 3. Gi gass forover og se hvem vei kabelen går 4. Gi gass bakover og se hvem vei kabelen går Gikk kabelen samme vei begge ganger? Om svaret er ja, så gjettet du riktig kabel... Gir wire fungerer som den skal, der wire er festet på bilde er giret. Gasswire er den i midten (øverste plata) denne kontrollboksen er jo en "dra" funksjon ( når du presser gasspak fremover går wire samme retning) jeg skal ha "dytte" funksjon ( når gasspak presses fremover for å gasse, da skal wire dyttes tilbake) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 Prøv å løsne senterhullskrue og skru fast når den peker rett forover. Flytt etter kabelholder 2 hull Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 dieselfan skrev 7 minutter siden: Prøv å løsne senterhullskrue og skru fast når den peker rett forover. Flytt etter kabelholder 2 hull Det har jeg prøvd, men da får jeg ikke gasset, den går i gir, men ikke pådrag Sitér dette innlegget Link to post
OlePt Svart 19.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 https://baatplassen.no/i/topic/101092-yamaha-701-kontrollboks-konvertering-fra-pull-til-push-throttl/ Vet ikke om dette hjelper deg. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2019 OlePt skrev for 2 timer siden: https://baatplassen.no/i/topic/101092-yamaha-701-kontrollboks-konvertering-fra-pull-til-push-throttl/ Vet ikke om dette hjelper deg. Samme situasjon i den posten. Men føler ikke kom så mye lengre, da min konsoll er annerledes. Men takk for linken ! Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Snu boksen fysisk 180 grader? Late som at du kjører et Cessna propellfly (der drar man til seg dingsen i dashbordet for å øke farta). Fra spøk, jeg monterte en gasswire til en etec i feil hull, og da ble det opp ned... etter å ha tatt den av igjen og studert bevegelsene på platene, fant jeg et annet hull som gjorde at ting ble normalt. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Quattro Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Jeg fikk tak i en Yamaha 703 med elstart i fin stand til 1000,- så hentet denne...så da vil jeg prøve å selge denne...mye kan man få for noe sånt? 500,- ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.