Jump to content

Gassen på kontrollboks går motsatt vei

Quattro

Recommended Posts

dieselfan skrev for 7 timer siden:

Oppgi motorkoden på motoren og teleflexen, så går det an å hjelpe deg. 

Les gjerne reglene for overskrift en gang til også. 

På Yamaha 20hk 2T og F20 går gassen motsatt vei. 

Beklager at det ikke kom med. Er en Yamaha 20hk autolube 6L2 (20D) midten av 90-tallet. Veldig usikker på hva slags teleflex det er, men samme som den på bilde.

Redigert av Quattro (see edit history)

Kan du bare bytte inngangshull, slik at du monterer den fast på den andre siden? Ser ut som det er en hel plate, og ved feste i andre ende av den så blir jo bevegelsen motsatt.)

(Eller er det der giret skal koples?)

gir.png.3e56a36643da19f7f4b8f0c304402956.png

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 5 minutter siden:

Eh...

Så gass wire skal DYTTE gasshendel på motoren i stedet for å dra den? (Det har jeg aldri sett før. )

Er det slik at når du gasser så forsvinner wire inni strømpen?

Helt korrekt, vet dette er vanlig på eldre yamaha motorer og at noen kontrollbokser kan bygges om. Men kan denne det? Evt hvordan gjøres det?

da blir wire dratt fremover som spaken...men spaken skal fremover og wire skal bakover om du skjønte ? 

Om du er i tvil om hvilket Kabel feste som er gass og hvilket som er gir så ta følgende test:

1.Gjett hvilen kabel som er gass

2. Sett spaken i fri

3. Gi gass forover og se hvem vei kabelen går

4. Gi gass bakover og se hvem vei kabelen går

Gikk kabelen samme vei begge ganger? 

Om svaret er ja, så gjettet du riktig kabel... 

dieselfan skrev 4 minutter siden:

Om du er i tvil om hvilket Kabel feste som er gass og hvilket som er gir så ta følgende test:

1.Gjett hvilen kabel som er gass

2. Sett spaken i fri

3. Gi gass forover og se hvem vei kabelen går

4. Gi gass bakover og se hvem vei kabelen går

Gikk kabelen samme vei begge ganger? 

Om svaret er ja, så gjettet du riktig kabel... 

Gir wire fungerer som den skal, der wire er festet på bilde er giret. Gasswire er den i midten (øverste plata) 

denne kontrollboksen er jo en "dra" funksjon ( når du presser gasspak fremover går wire samme retning)

jeg skal ha "dytte" funksjon ( når gasspak presses fremover for å gasse, da skal wire dyttes tilbake) 

Snu boksen fysisk 180 grader?

Late som at du kjører et Cessna propellfly (der drar man til seg dingsen i dashbordet for å øke farta).

:giggle:

Fra spøk, jeg monterte en gasswire til en etec i feil hull, og da ble det opp ned... etter å ha tatt den av igjen og studert bevegelsene på platene, fant jeg et annet hull som gjorde at ting ble normalt.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...