Amatør 2 Startet 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2019 Hei. Da jeg skulle teste ankervinsj etter vinterlagring på land virket den ikke. Har målt strømmen på bryter og der er det 12V . Har ikke mål spenning på selve vinsjen enda da jeg må skru opp ett lokk med 8 skruer som er svært vanskelig å komme til (vinsjen står i bauen på båten). Er det noen som har tilsvarende erfaring ? Hva kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
doctordre Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 I had the same experience twice. When i bought the boat the motor was jammed. After turning it by hand and adding WD-40, it became free. Later there was no clicking sound anymore. This time the relay was broken. after opening the housing, it was full of moist and mud. Maybe the winch have a different fuse (like 100A) then the switch. Hope you find it . Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 (redigert) Du kan jo kortslutte over releet, slik at det ikke er i bruk. Bruk en skrutrekker til å gjøre det. Som regel er det releet, som svikter, p.g.a dårlig kontakt. Redigert 21.Juni.2019 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Nesten standard både for vinsj og trøster det ;-). Gå over koblingspunkter på det elektriske, løsne, smøre, sjekke. Gjør alltid susen hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 21.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2019 Hvis det virket før lagring så er det vel å gå over alle koblinger, også under vanskelige lokk. I samme rennet er det jo greit å se over den mekaniske biten også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.