Finito Startet 22.Juni.2019 Del på Facebook Startet 22.Juni.2019 Hei alle sammen. Eg har fått lekkasje på tanken på min 26 foter ein plass, men tanken ligger under dørken og det går ikkje an å sjå kvar den lekker. Er det andre som har opplevd dette? Må all innredning ut for å komme til tanken? Påfyllingsrøret er inne i båten på babord side, og tanken ser ut til å være innplasta aluminium. Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Lekkasje på tank". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 (redigert) Tja, hva skal man svare her da... Hvis det er en Halco ble de oftest bygget av en lystig gjeng selvbyggere med mye pågangsmot. Ut ifra husken lå vel muligens tanken under dørk i lugar? Noen kjøpte utstyr og innredningspakke levert med båten mens andre igjen skulle lage absolutt alt selv. Nå er dette såpass langt tilbake i tid at tanken teoretisk kan ha blitt byttet en gang før. Det er og div slanger på tur og retur diesel som kan ha morknet. Skal vi kunne hjelpe deg vil en del bilder hjelpe utrolig på. Redigert 22.Juni.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 Septik/diesel/vann? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 Finito skrev for 6 timer siden: Eg har fått lekkasje på tanken på min 26 foter ein plass, men tanken ligger under dørken og det går ikkje an å sjå kvar den lekker. Er det andre som har opplevd dette? Må all innredning ut for å komme til tanken? Påfyllingsrøret er inne i båten på babord side, og tanken ser ut til å være innplasta aluminium Jeg har nylig opplevd lignende. Hjalp en kompis med å tetthetsteste en dieseltank med lekkasje. Lekkasjen var på et ikke synlig sted, så det var bare å løfte ut motor for å få ut tanken. På 2,5 timer var motor og tank ute, og han var i gang med å skylle tanken innvendig for sveising. Sener på ettermiddagen var alt på plass igjen og klart til bruk. I ditt tilfelle, hvis du har innplastet alutank, kan det være en stor sannsynlighet for at du må ha deg en ny tank. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Brigg Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 Finito skrev for 8 timer siden: tanken ligger under dørken Da må det være dieseltanken det gjelder. Sikker på at det ikke er pakning/skruer på mannlokket som lekker? Som Gudrun er inne på er ikke innredningen på disse båtene serieprodusert så ting kan være løst på et utall måter. På Halcoen vi hadde for 10 år siden var dieseltanken av aluminium boltet fast i avstivningene under dørken. Dørken var hel, og så sto alt av innredning oppe på dørken. Skal tanken ut må enten alt av innredning demonteres slik at hele dørken kan tas opp, eller så må dørkplata kappes slik at det blir mulig å løfte ut tanken. Men sjekk først mannlokk og tilkobling av slanger så du er sikker på at det ikke er her det lekker. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Finito Svart 29.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2019 Tanken ligger under dørken ja, og det er umulig å sjå slanger inn og ut, men det er ikkje mannlokket som lekker for nylig hadde eg 60 liter diesel i bunnen av båten. Vurderer å la tanken bli der og montere ein tank i motorrommet i stedet for, da det er plass der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.