Jump to content

Gjenger på baksiden av glassfiber, hvordan feste kontrollboks?

snekkerbod

Recommended Posts

Skjærgårdsjeep som har litt løs kontrollboks. Denne er fra fabrikken festet med vanlige skruer rett i glassfiberen. Etter 20 år blir dette naturlig nok ikke dette spesielt holdbart. Hvordan kan jeg få en løsning med gjenger bak glassfiberen/skroget? Det er i utgangspunktet ikke mulig å komme til bak glassfiberen. Ideelt skulle jeg hatt noe gipsanker/mollyplugg etc som er syrefast.

Eller finnes det noen andre løsninger?

Her er et forslag. Du har jo ganske stort areal som blir dekket av kontrollboksen. Bor et relativt stort hull i midten med hullsag. Så tar du flattstålbiter av f.eks. 20x6mm syrefast som du kapper til og gjenger opp med maskingjenger. Disse flattstålbitene trer du inn i hullet du har boret og limer fast på innsiden med enten epoxy eller fugemasse. Når limet har tørket kan du montere kontrollboksen med vanlige maskinskruer, og du kan trekke til så hardt du bare vil :thumbsup:

Guest knerten67
snekkerbod skrev 30 minutter siden:

Takker for gode innspill.@Komodo har et veldig godt forslag. Hadde jeg hatt mulighet og utstyr til å gjenge et syrefast flatjern hadde det vært en god løsning. Skal se om jeg klarer å få noe hjelp  i den retningen. 

Kjøp gjengeutstyr på biltema:smiley:

Eller et godt argument ovenfor den bedre halvdel til å bytte båt.. «se, den begynner å falle fra hverandre. Slik kan vi ikke ha det, tenk på ungene!»

En kjenning klarte å argumentere seg til at BMW M5 var mye sikrere å kjøre barna i enn en vanlig BMW  5, da den har mye kraftigere bremser. Alle  ble fornøyd ?

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...