snekkerbod Startet 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 22.Juni.2019 Skjærgårdsjeep som har litt løs kontrollboks. Denne er fra fabrikken festet med vanlige skruer rett i glassfiberen. Etter 20 år blir dette naturlig nok ikke dette spesielt holdbart. Hvordan kan jeg få en løsning med gjenger bak glassfiberen/skroget? Det er i utgangspunktet ikke mulig å komme til bak glassfiberen. Ideelt skulle jeg hatt noe gipsanker/mollyplugg etc som er syrefast. Eller finnes det noen andre løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Kanskje du finner noe her: https://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/muttere-og-hylser/2 Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Arvid_A Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Biltemas mutternagler? https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/nagleverktoy/nagletang/mutternaglesett-2000016802 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Er bilde hadde hver fint, det kan være flere muligheter. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Her er et forslag. Du har jo ganske stort areal som blir dekket av kontrollboksen. Bor et relativt stort hull i midten med hullsag. Så tar du flattstålbiter av f.eks. 20x6mm syrefast som du kapper til og gjenger opp med maskingjenger. Disse flattstålbitene trer du inn i hullet du har boret og limer fast på innsiden med enten epoxy eller fugemasse. Når limet har tørket kan du montere kontrollboksen med vanlige maskinskruer, og du kan trekke til så hardt du bare vil Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
snekkerbod Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Takker for gode innspill.@Komodo har et veldig godt forslag. Hadde jeg hatt mulighet og utstyr til å gjenge et syrefast flatjern hadde det vært en god løsning. Skal se om jeg klarer å få noe hjelp i den retningen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Dersom det har holdt i 20 år med skruer rett i glassfiberen, hvorfor ikke bare sparkle igjen skruehullene med epoxysparkel og bore opp på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 snekkerbod skrev 30 minutter siden: Takker for gode innspill.@Komodo har et veldig godt forslag. Hadde jeg hatt mulighet og utstyr til å gjenge et syrefast flatjern hadde det vært en god løsning. Skal se om jeg klarer å få noe hjelp i den retningen. Kjøp gjengeutstyr på biltema Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Du kan vel også ta fire syrefast muttere med litt silikonlim e.l å lime fast gjennom hullet kommodo nevner. Limet skal jo bare holde mutterne på plass til du får entrer skruene. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest knerten67 Svart 22.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2019 Honduras skrev Just now: Du kan vel også ta fire syrefast muttere med litt silikonlim e.l å lime fast gjennom hullet kommodo nevner. Limet skal jo bare holde mutterne på plass til du får entrer skruene. De går helt fint Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Eller lime på treklosser, og lengere skruer Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2019 Eller flytte kontrollboksen 1cm fam/bak. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Honduras Svart 24.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2019 (redigert) Eller et godt argument ovenfor den bedre halvdel til å bytte båt.. «se, den begynner å falle fra hverandre. Slik kan vi ikke ha det, tenk på ungene!» En kjenning klarte å argumentere seg til at BMW M5 var mye sikrere å kjøre barna i enn en vanlig BMW 5, da den har mye kraftigere bremser. Alle ble fornøyd ? Redigert 24.Juni.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.