Marido Startet 24.Juni.2019 Del på Facebook Startet 24.Juni.2019 Hei, er en gutt på 17 som har en Hurricane 470 med 75hk mercury som stopper ved gasspådrag etter noen minutter. Etter dette vil ikke starter gå rundt med engang og den er vanskelig å starte. Etter mange forsøk og litt venting (15 min) får jeg start på motoren igjen. Motoren dør også på starten når du skal sette den i gir om ikke du har kjørt litt. Noen som vet hva dette kan være? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Motor stopper ved gasspådrag etter noen min". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 (redigert) Hei Marido, velkommen til Forumet, ser at dette er ditt første innlegg her Neste gang motoren stopper og du ikke får starteren til å slå inn så kan det være lurt å ta av dekselet, slå av tenninga og kjenne om det er lett å sveive på svinghjulet for hånd. Sjekk også at batteriet er toppladet og i god stand samt at alle kontaktflater har god kontakt og er skrudd godt til. Redigert 24.Juni.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 "Etter dette vil ikke starter gå rundt med engang" . Usikker på hva du mener her. Hvis ikke starteren klarer å dra motoren rundt og dette skjer etter litt varmkjøring så tyder det på at noe ikke får tilstrekkelig smøring. Alternativt får ikke batteriet lading og lades ut gjennom kjøringen og da vil starteren kanskje ikke slå inn, hvis jeg forstår deg rett. Få tak i et voltmeter / multimeter og mål spenningen på batteri. Det kan gi en pekepinn. Men at motoren stopper etter litt varmkjøring tyder på at du kan ha kjøleproblemer. Er motorblokken "brennende" varm? Trykk på pumpen på bensinslangen. Stopper motoren likevel hvis du gjør dette hele tiden? Hvis ikke så har du et problem med tilstoppet bensintilførsel eller svak mekanisk bensinpumpe. Det finnes mange tråder om feilsøking her. Let litt! Sitér dette innlegget Link to post
Marido Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Hei igjen. Batteriet er helt nytt 105 amp og ligger på 13 volt, laveste 12.4 når jeg har prøvd en del ganger å få start. Jeg skal sjekke opp de andre tipsene. Virker som motor ikke har termostat da den bare er 23 grader.... Skal sjekke opp dette også. Kjølestrålen spyler som bare det. Kommentar fra moderator: Viktig å oppgi motormodell ved slike spørsmål. Det fremgår ikke om det er en nyere 4-takt eller gammel 2-takt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.