Jump to content

Produkttest - skilletrafo fra NoFuel

Framtia

Recommended Posts

I en annen tråd ble det diskutert skilletrafoer, og importøren @Euromatic lovte bort to trafoer (http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-maritim-skilletrafo) til medlemmer som ville teste og poste erfaringer her på BP. Jeg var en av de heldige, og hentet trafoen i går. Starter denne tråden nå, så kommer jeg tilbake med mer erfaringer etterhvert som jeg blir kjent med produktet. Jeg har ingen annen forbindelse til forhandler og lover så klart etter beste evne å gi en objektiv vurdering.

Her er dingsen avbildet, en kontakt i begge ender (plug-and-play), vanntett hus og bryter for automatisikring i front. Denne skal monteres i cockpitbenk, og kunne tas ut når det seiles regatta (veier over 13,5 kg).

20190624_172210.jpg.f2493d6c7356974653f10356709b5eed.jpg

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Spennende ! Hva med å måle mellom de to jordtilkoblingene at de virkelig er skilt fra hverandre? (Til denne målingen så bør et vanlig ohm-meter fungere greit nok.)

(Andre på forumet hadde gjort den dårlige erfaring at de hadde kjøpt en skilletrafo der de to jordlederne var koblet sammen, med den følge at det oppstå skade på båten.)

Det kunne jo være greit å også måle at ikke noen av faselederne er koblet til jord på "båt siden". (Slik at det dreier seg om et like lokalt IT-anlegg, likt det man ofte, av sikkerhetsmessige grunner, bruker på styrestrømskretsen på maskiner.)

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...