Knallipadden Startet 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 25.Juni.2019 Jeg har fulgt litt med en del annonser på båter i senere tid og ser at mange ligger ganske lenge før de blir solgt. Er det kjøpers marked der ute nå? Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 10 minutes ago, Knallipadden said: Jeg har fulgt litt med en del annonser på båter i senere tid og ser at mange ligger ganske lenge før de blir solgt. Er det kjøpers marked der ute nå? Det har det vel vært i mange år. Men riktig prisede båter blir solgt Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Mulig jeg tar feil, men virker som om mindre båter, typ DC med utenbords under 26-27 fot, går unna. Synes jeg kjenner igjen mange gjengangere blant de som er større enn dette. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 25.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2019 Enda en sutretråd om bruktpriser på båt Er tilbudet stort og kjøperne få, så synker normalt prisene. Er tilbudet lite og kjøperne mange, så stiger prisene. Bruktpriser påvirkes også av vedlikehold, tilstand og nyprisen på tilsvarende båter. At enkelte har problemer med å forstå dette, forundrer meg. Det høres nesten ut som enkelte kjøpere er fornærmet, fordi selger mener båten er mer verdt en det de er villig til å betale for den. Så starter de en tråd på forumet, for å syte over priser på bruktbåter. De går heller ikke av veien for å preike dritt om enkelte båtmerker, maskiner osv. osv. Sitér dette innlegget Link to post
Lundstad Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 He he, oida! Sutrer overhodet ikke jeg, i hvert fall. Fikk det samme som jeg ga for to år siden... Dessuten er det vel ikke noe nytt at mindre båter selger veldig godt for tiden, mens interessen for litt større (turbåter) er litt mindre. Trenger vel ikke være sutring selv om man spør hvordan andre opplever markedet for tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Jeg har vurdert å bytte ut snekken min med noe mindre men jeg syns bruktprisen på en del DC er veldig høy, og jeg ser de ligger lenge. Selv la jeg ut snekken min en del lavere enn tilsvarende på finn, men jeg har ikke fått noe interesse. Har riktig nok ikke annonsert på finn fordi jeg jeg ikke har vært helt sikker på om jeg vil bytte. Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Hei. Jeg synes det er svært lite utvalgt av cabincruisere fra 34-43 fot i år. Iallefall til nå. Og de som ligger ute er forholdsvis stivt priset. Så kanskje det er selgers marked ? Jeg solgte selv min båt relativt fort og til en pris jeg var fornøyd med. Følger spent med, men synes utvalget er skuffende dårlig til nå... Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 26.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2019 Jeg er på utkikk etter en White shark 215 eller 225. Disse varierer vanvittig i pris.. Fra 179k til 300k for tilsvarende motorisering. (en med 225 Yamaha og en med suzuki 250) Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 TrikkerN Lønning skrev for 10 timer siden: Jeg er på utkikk etter en White shark 215 eller 225. Disse varierer vanvittig i pris.. Fra 179k til 300k for tilsvarende motorisering. (en med 225 Yamaha og en med suzuki 250) Ja, jeg følger også med på disse båtene, selv om det ikke blir kjøp i år. Og prisene varierer ganske mye, ja. Men hva ting faktisk blir solgt for på finn vet man jo ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Ikke kjøpers marked her i dag Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 9 hours ago, morpho79 said: Ja, jeg følger også med på disse båtene, selv om det ikke blir kjøp i år. Og prisene varierer ganske mye, ja. Men hva ting faktisk blir solgt for på finn vet man jo ikke. En forhandler solgte en i fjor for 169k med 07 modell suzuki 225 4takter. Nå ligger det ute en for 300k, hvor man er så heldig man kan få henger med.. (ved tillegg i pris.. ). Forskjellen er at det er en Yamaha 225,07 modell. Men det er flotte båter ? Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 TrikkerN Lønning skrev for 1 time siden: En forhandler solgte en i fjor for 169k med 07 modell suzuki 225 4takter. Nå ligger det ute en for 300k, hvor man er så heldig man kan få henger med.. (ved tillegg i pris.. ). Forskjellen er at det er en Yamaha 225,07 modell. Men det er flotte båter ? Jeg ser for meg at de er mest av alt praktiske(jeg fisker) og solide og oppleves trygge for kone og barn, men siden førstnevnte har godkjent utseendet også, så må det kanskje være noe i det ? ser egentlig mest på WA-versjonene(206,226,236) siden man kan stue nevnte famile under tak i dritvær, men jeg vet ikke hvem jeg prøver å lure siden de aldri kommer til å være med ut i dritvær uansett. En annen ting er jo at kanskje vi kan foreta en og annen helgeovernatting ombord, men likevel er 175 også med i søkene på finn...jaja. Ser på Karnic i tillegg, de holder seg også usedvanlig godt i pris, og så må jeg jevnlig sjekke om det er en grisebillig windy 22dc i nærheten jeg ikke kan si nei til, men det er det heldigvis aldri. Har ikke tid til sånt :p Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 (redigert) 19 minutes ago, morpho79 said: Jeg ser for meg at de er mest av alt praktiske(jeg fisker) og solide og oppleves trygge for kone og barn, men siden førstnevnte har godkjent utseendet også, så må det kanskje være noe i det ? ser egentlig mest på WA-versjonene(206,226,236) siden man kan stue nevnte famile under tak i dritvær, men jeg vet ikke hvem jeg prøver å lure siden de aldri kommer til å være med ut i dritvær uansett. En annen ting er jo at kanskje vi kan foreta en og annen helgeovernatting ombord, men likevel er 175 også med i søkene på finn...jaja. Ser på Karnic i tillegg, de holder seg også usedvanlig godt i pris, og så må jeg jevnlig sjekke om det er en grisebillig windy 22dc i nærheten jeg ikke kan si nei til, men det er det heldigvis aldri. Har ikke tid til sånt :p Er litt i samme båt selv. Båten(Scand GTO) vi har nå er tryggest i litt fart når det er litt sjø/vind, det liker ikke konemor. Derfor blir det White shark 215, 225 og er selvsagt åpen for WA. Men er i utgangspunktet ikke ute etter båt over 200k, ønsker ikke båtlån. En bekjent av meg har Karnic og er sto fornøyd! Slik jeg opplever White Sharkene, så er de som et lokomotiv i bølger. Redigert 27.Juni.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 27.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2019 Det er kanskje kjøpers marked. Har hatt mange som har sett på min gamle båt på Finn (også en her fra BP), men han vil prute både tre og fire hundre tusen på vår gamle båt. Jeg har en gammel 1996 motorbåt av merket Fairline. Men alle kjøpere sier at skal man kunne selge idag, så må jeg som selger (og alle andre selgere), regne med i hvert fall 20 til 30 % i prutningsmonn. Som jeg sier til de, så regner jeg det som skambud, men alle sier at de ser på andre båter og som kjøpere regner de med å få en båt opptil 30 % billigere enn det en selger ønsker det. En henviste sågar til utenlandsmarkedet med feil verdier pluss frakt og mva (men jeg visste at han prøvde å forlede meg til å lure meg). Så det er mulig (?!) kjøpers marked. Men det spørs vel om kjøpere i det hele tatt får kjøpt båter til det de ønsker. Jeg selger ihvertfall ikke for skambud 30 % under det jeg ønsker. Da beholde jeg heller min gamle gode motorbåt. Enda jeg ønsker meg seilbåt.......... ;-) Sitér dette innlegget Link to post
morpho79 Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 TrikkerN Lønning skrev for 9 timer siden: Er litt i samme båt selv. Båten(Scand GTO) vi har nå er tryggest i litt fart når det er litt sjø/vind, det liker ikke konemor. Derfor blir det White shark 215, 225 og er selvsagt åpen for WA. Men er i utgangspunktet ikke ute etter båt over 200k, ønsker ikke båtlån. En bekjent av meg har Karnic og er sto fornøyd! Slik jeg opplever White Sharkene, så er de som et lokomotiv i bølger. Aldri kjørt scand, men Google-søk avslører ganske greit at opplevd trygghet for passasjerer sannsynligvis ikke var førstepri under konstruksjonen av den modellen ? hører også mye godt om karnic. De nye er visstok ikke kat.B-klassifisert lengre, er det et økonomisk spørsmål skal tro, eller har skroget endret seg? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Dykker skrev for 9 timer siden: Det er kanskje kjøpers marked. Har hatt mange som har sett på min gamle båt på Finn (også en her fra BP), men han vil prute både tre og fire hundre tusen på vår gamle båt. Jeg har en gammel 1996 motorbåt av merket Fairline. Men alle kjøpere sier at skal man kunne selge idag, så må jeg som selger (og alle andre selgere), regne med i hvert fall 20 til 30 % i prutningsmonn. Som jeg sier til de, så regner jeg det som skambud, men alle sier at de ser på andre båter og som kjøpere regner de med å få en båt opptil 30 % billigere enn det en selger ønsker det. En henviste sågar til utenlandsmarkedet med feil verdier pluss frakt og mva (men jeg visste at han prøvde å forlede meg til å lure meg). Så det er mulig (?!) kjøpers marked. Men det spørs vel om kjøpere i det hele tatt får kjøpt båter til det de ønsker. Jeg selger ihvertfall ikke for skambud 30 % under det jeg ønsker. Da beholde jeg heller min gamle gode motorbåt. Enda jeg ønsker meg seilbåt.......... ;-) Har nylig solgt og kjøpt båt, og tror nok de fleste kjøpere som forventer 30% avslag, nok blir uten båt en sesong til.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Når Karnic og White Shark nevnes av flere så er det båter som er svært sammenlignbare etter mitt syn/erfaring. Nevnt lokomotiv i bølger, ja enig i det. Begge er båter/båttyper jeg liker. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Torsen67 Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Det er i hvertfall ikke selgers marked på bruktbåt. Må vel snart gi bort den jeg skal selge En gammel KB 27cc.. Det ligger over 11800 båter på finn i skrivende stund. Var vel under 8000 tusen på samme tid i fjor? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Det må lages en ordtlig og fin annonse.Fine bilder tatt i godvær hjelper mye og båten må vere ren og pen innvendig. Så må prisen vere riktig.Sjekk hva andre tilsvarende ligger på i pris og legg deg litt under.Har man dette på plass og båten ellers er i god stand blir den solgt mye lettere. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Lundstad Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Dette med annonsering er ganske artig. Ser flere annonser for i utgangspunktet flotte og dyre båter med de merkeligste bilder. Kanskje en anledning til å gjøre et varp? Men man lurer jo på hvordan vedlikehold og generell behandling av båten har vært nå selger ikke engang gidder å rydde før bildene blir tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 28.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2019 Nei mange glemmer att også kone/samboer osv.også ofte skal vere med å bestemme og er båten ren og velstelt liker damene båten bedre også. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Guest Sverrejo Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Tror markedet påvirkes av hvilken båt og motor som ligger til salgs. Vi annonserte en Fevik 715 i våres. Hadde venteliste på båten og fikk prisforlangende. Prisen? Har sett vesentlig høyere og lavere priser. Kjøpte så en Agder 840. Så på båten og aksepterte prisen som jeg fant ok for både kjøper og selger. Forsøkte ikke å prute. Velger man å prute så risikerer man at DEN båten man ville ha, blir solgt til andre. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Jeg vil si det ikke er kjøpers marked nå. Min drømmebåt ligger det ingen av til salgs nå. Skulle det dukke opp et eksemplar på Finn.no og jeg var i modus til å handle, hadde jeg jo hatt dårlige kort på hånda med å sammenligne og prute. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
BOBO II Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 (redigert) jeg har en Princess 45 1991 modell ute for salg og merker ingenting til at det kjøpers marked. Aldri hatt så stort trøkk noen ganger på noe jeg har lagt ut for salg. Men ønsker selvfølgelig at det skal være kjøpers marked når jeg skal inn igjen. Redigert 2.Juli.2019 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Dykker Svart 2.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2019 Ronja (1996 Ph37) med TAMD63P, generator, utvidet badeplattform mm ligger også ute for salg. Mange interesserte, så det blir spennende. Men jeg har inntrykk at mange sitter på gjerdet og venter. Har visning så og si hver dag, men felles for alle, er at de skal prute noe så i hampen nå midt i sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.