Jump to content

Passasjer på seilbåt i Oslo?

Veggisburger

Recommended Posts

O’hoi!

Har drømt om seilbåter veldig lenge nå, om å lære og seile, og etterhvert kanskje realisere barndomsdrømmen om å bo ombord hele året. 

Men!

Jeg har jo aldri vært ombord en seilbåt.

Vil gjerne kjenne på om seiling er noe for meg før jeg eventuelt melder meg på et seilkurs, så lurer derfor på om noen arrangerer kortere turer i Osloområdet?

Eventuelt noen med båt på 30-40 fot jeg burde ta kontakt med?

Har søkt litt rundt, men finner stort sett opplegg for lengre turer, firmafester, utdrikningslag osv, så ville prøve lykken her.

Alt godt!

Einar

Hei Einar, flott at du lukter litt på seiling. Jeg tror ikke det er noen i Oslofjorden som selger ‘seiltur’ til ikke-seilere. Det er et par facebooksider med mye seilprat, sjekk først mannskapsbørsen, hvor folk legger ut behov for mannskap opp og ned langs kysten. Men hvorfor ikke ta et kurs først...? Det er ikke store utgiften (kan jo jeg si...) og du kommer ombord til en instruktør som er edru og ønsker å lære deg masse ting. Det går kveldskurs gjennom sesongen og weekend-kurs hvor du overnatter ombord. Og da er det ‘no commitment’. Det er flere seilforeninger i Oslofjorden, søk opp din lokale seilforening og sjekk facebook og hjemmeside. Du bor i Oslo, da er KNS (Bygdøy), Bærum SF, Asker SF, Oslo SF, Bundefjorden SF i nærheten, og jeg tror alle kjører kurs. Kurs er jo nybegynnere i båt med instruktør, det er jo en grei plass å begynne.

Redigert av Code0 (see edit history)

Ville tro at noen gjerne inviterer deg med på tur.

Bevegelsene i båt under litt vind er ganske uvante og gjør deg lett trett eller sliten og eventuelt kvalm. Folk reagerer veldig ulikt, så det kan være en fordel å vite at du kan bli sluppet i land igjen hvis du blir dårlig.

Har seilbåt 28 fot liggende ytterst på Hvaler, Skjærhalden og her er du hjertelig velkommen til å bli med og bli satt i land igjen på samme plass.

Er halvannen time fra Oslo med bil eller 2 timer med buss til døren.

Her kan vi velge mellom fjord og viker og åpen sjø.

Fantastiske Koster i Sverige ligger en time eller halvannen rett sør over åpent hav.

Telefon finnes i profilen i båtnavnet.

Uansett, lurt å forsøke seg først og lykke til!

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...