Jump to content

Labrador 153 overplaner

Jokkeboats

Recommended Posts

Hei. Jeg har en labrador 153 som overplaner veldig med 2 personer ombord. Selv når jeg tilter motoren opp så blir man våte fordi båten slår nedi bølgene å ligger så lavt i vannet. Noen som har noen tips? Burde jeg installere motoren ett hakk ned for å få bedre grep i vannet med motoren eller er det noe annet som kan gjøres. Har en 75 hk e tec på så den kryper opp mot 40 knop med i pers men med 2 så overplaner den å alle i båten blir våte. 

• 4 år senere...

Den Hondaen er ikke noe fartsmaskin!  Da jeg jobba på båtbyggeri en stund lagde de noen skjærgårdsjeeper i alu og jeg var med på prøvetur. Hondaen hadde et utrolig kraftig bunndrag og fint lydbilde og så klart nesten vibrasjonsfri. Men aktuelle båt gikk nesten like fort med Mercury 60hk på topp.  Hondaen var veldig tung. 75HK med samme blokk som 90. Honda Accord motor med VTEC

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...