Jokkeboats Startet 29.Juni.2019 Del på Facebook Startet 29.Juni.2019 Hei. Jeg har en labrador 153 som overplaner veldig med 2 personer ombord. Selv når jeg tilter motoren opp så blir man våte fordi båten slår nedi bølgene å ligger så lavt i vannet. Noen som har noen tips? Burde jeg installere motoren ett hakk ned for å få bedre grep i vannet med motoren eller er det noe annet som kan gjøres. Har en 75 hk e tec på så den kryper opp mot 40 knop med i pers men med 2 så overplaner den å alle i båten blir våte. Sitér dette innlegget Link to post
tresfjord 28 Svart 30.Juni.2019 Del på Facebook Svart 30.Juni.2019 Helt vanlig på di båtan.hadde min i en sommer så solgte æ den Sitér dette innlegget Link to post
kosl Svart 24.September.2023 Del på Facebook Svart 24.September.2023 Rister liv i denne tråden igjen, kanskje noen har info som er nyttig for meg. Med Honda 90 hk gjør den jeg har 35kt på fult. Antar potensialet er høyere, noen som har erfaringer om evt. propell som kan øke farten på topp og mellom registrert? Hva kan en forvente av toppfart på de? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.September.2023 Del på Facebook Svart 25.September.2023 Den Hondaen er ikke noe fartsmaskin! Da jeg jobba på båtbyggeri en stund lagde de noen skjærgårdsjeeper i alu og jeg var med på prøvetur. Hondaen hadde et utrolig kraftig bunndrag og fint lydbilde og så klart nesten vibrasjonsfri. Men aktuelle båt gikk nesten like fort med Mercury 60hk på topp. Hondaen var veldig tung. 75HK med samme blokk som 90. Honda Accord motor med VTEC Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.