Jacop Startet 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2019 På min steyr256h45 får jeg opp en melding om torque limitation low air pressure, ikke en feilkode i den forstand. Kommer fra ca 1700 rpm isj. Turboen plystrer og går og luftfilter er rengjort. Prater med Ålesund motorverksted og fikk et tips om at det kunne være en småtett intercooler og ble relativt happy over at det skulle muligens vise seg å bare ta ut veksleren og rengjøre. Ser i etterkant at dette resulterer i veldig masse skruing og lurer på om det i det hele tatt er noe jeg bør gjøre i og med at det ikke er sikkert er problemet. Hva tror dere kyndige herrer og kvinner her inne om dette? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 kan det være en sensorfeil? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jacop Svart 1.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2019 Litt dårlig bilde men dette er rør fra turbo til intercooler. Ser jo greit jævlig ut, ville du fortsatt med demontering for og rense alt som er påvirket av år med sot? Har forøvrig lite tro på medikamenter som sprutes inn i luftinntak osv Sitér dette innlegget Link to post
abdul9 Svart 10.August.2022 Link til dette innlegget Svart 10.August.2022 Jeg sliter med det samme er det noen som vet mer ? Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar81 Svart 14.August.2023 Link til dette innlegget Svart 14.August.2023 Hei Har samme problem på min 246. Hva var løsningen på dette for dere? Sitér dette innlegget Link to post
Filmtriks Svart 13.August Link til dette innlegget Svart 13.August Jeg har hatt samme meldingen, og i følge Univa så skal dette være en funksjon som sørger for at dreiemomentet er riktig til enhver tid for at ikke motor skal ta skade. Torque limitation skal komme og gå hele veien opp til du har fullt turbotrykk. Spørsmålet mitt vil heller være om du har andre symptomer/problemer. For hvis du ikke har det så er alt egentlig i orden Jeg fikk vite dette når jeg lette etter løsning på andre problemer. Jeg har hatt alle dysene til rens/kontroll/justering i Trondheim, vasket dieseltank og byttet alle slanger/filtre og matepumpe. Det var ikke noe av dette som bedret situasjonen. Nå har jeg vært igjennom det samme på luftsiden. Turbo er sjekket av Norsk Turboservice og der sier de at symptomene jeg opplever ikke skyldes turbo. Den er slitt men fungerer helt greit. Jeg har derfor gått videre; inntaksmanifoil er pakket om (så helt fin ut) og boost pressure sensor er byttet som følge av feilmeldingen over. Nå har jeg kjørt med diagnosekabel og fått hjelp av Univa til å skjønne at det er en mekanisk feil. Og etter å ha byttet rack soleniode så er det langt bedre. Tipper en kalibrering av hele racket nå skal løse situasjonen. Da kommer jeg opp i ca 3800 omdr. De siste 400 omdr. tror jeg ikke jeg får uten å bytte turbo. Turbotrykket ligger litt for lavt ifølge Univa. Men jeg skal ferdigstille alle de små tingene som gjenstår, og håper da at jeg kommer helt i mål. Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 14.August Link til dette innlegget Svart 14.August Det enkleste er å sette ladetrykks sensoren under trykk med en kalibreringspumpe el. Da vil man se om det er ladetrykk sensoren som er feil. Pådragsgiver må også være kalibrert. På de gamle motorene kunne man bare justere bort røykbegrenser. En slitt turbo kan være nok til slike symptomer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.