Jump to content

Hvordan skifte simmerringer på propellaksling Volvo Penta DPS drev?

tnlu

Recommended Posts

Hei

Da jeg hadde båten på land i år så så jeg at det var antydning til vann i oljen på drevet. Ikke så mye men.. Håper at nye O ringer på fylle / av tapning skruer gjør susen og at eg slipper ytterligere reparasjoner. Kommer til å peile oljen fremover for å sjekke. 

Men tenker litt på hva annet som kan gjøre dette. Simmer ringer på propellakslinger vil jo være en kandidat. NR 18 på tegning under. Har søkt på forumet men finner ikke noe som direkte beskriver skifte av dette på et DPSA drev. Når eg søker på You tube så virker det som at det er mulig å forbore og sette inn skruer i simmering og dra de ut, men det ser litt farlig ut. Tenker på hvis man skader aksling etc.

Er det noen som har skiftet simmer ringer selv uten å demontere akslinger? Er det den måten som er VP sin anbefalte metode eller skal akslinger ut? Trengs det da spesialverktøy?

Håper noen kan lede meg i riktig retning her :-)

image.png.8b1dd951f9a5b960503162419baf0910.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...