karsteb Startet 3.Juli.2019 Del på Facebook Startet 3.Juli.2019 (redigert) Skal montere vannutskiller på jolla. Ser på nettet at det stort sett er ulike vannutskillere for bensin og diesel. De ser helt like ut for meg, så lurer på hva som egentlig er forskjellen på disse? Er det noe i filtermaterialet? Ser også at noen av disse har tappeskrue for vann nederst, mens andre ikke har det - er konseptet da at man tømmer filteret manuelt, eller er det stoff i filteret som absorberer vann og så skifter man filteret innimellom? Eksempel her https://www.ebay.co.uk/itm/Outboard-Engine-Marine-Water-Separator-Petrol-Fuel-Filter-Assembly-Mercury/323206005627?var=512281325070&hash=item4b4094437b:m:mMyooqd40cWKBG4cmjrIN6w ...og her https://www.ebay.co.uk/itm/Marine-Inboard-Outboard-Engine-Water-Separating-Petrol-Fuel-Filter-Assembly/182425973243?hash=item2a796f71fb:g:mQ8AAOSwDlBTwDzA Redigert 3.Juli.2019 av karsteb presisering (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fsindsen Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Hei Det er forskjell på mattene som er bygd opp innvendig i filteret for bensin og diesel ja. Diesel er tykkere enn bensin osv. Men formålet er det samme. Jeg personlig ville kjøpt ett som du bytter ut. :) Sitér dette innlegget Vestfjord 17 - Prosjekt! Link to post
Jannmar Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 (redigert) Vann er tyngre enn diesel. Vannet legger seg nederst i filterhuset. Du drenerer ut vannet ved å åpne tappeskruen i bunn av filterhuset. Det er tyngdekraften, og ikke filteret som skiller vann fra diesel. Filteret er for å samle opp drit før driten kommer til motoren, og filteret skal skiftes med jevne mellomrom eller etter behov. Redigert 4.Juli.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.