unknownuser Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Det ikke jeg likte på den baylineren jeg så på var at i motor-rommet var det batteri,bensintank i ett og samme rom uten skilleskott. Hilsen Trond <{POST_SNAPBACK}> Det er strenge regler for dette IFBM CE-merkingen og dersom dette ikke er i orden, så er nok ikke båten CE-merket Derfor: HUSK å kontrollere norsk CE-merke og norsk HIN nummer dersom noen vurderer å kjøpe slik båt. (trenger vei ikke nevne konsekvensene av å eie en Bayliner som ikke er CE-merket? ) mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Ikke det at det er samme båt å sånn, men en Bayliner 2052LS Capri 220 hk. v8'r bruker ca. 50 liter i timen. Dette er i hvertfall en liten peke pinn. <{POST_SNAPBACK}> ?? Her må det være noe som ikke stemmer. Jeg har en Bayliner Capri 2150 fra -87 med Mercruiser (GM)230hk 305 (5,0) V8. Med forgasser og stiftløs tenning. For det første, skroget er tykkere enn norskbygde båter fra samme periode. Uten motor veier denne båten mer enn en motorløs Skibsplast 600VS, og da har Skibsplasten mer innredning. Jeg har sett skrogarbeid utført på gamle amerikanere såvel som gamle skandinaver, og forstår vel ikke helt hvor myten om tynne skrog kommer fra. Jeg har ei Haslasnekke i slekta har lysgjennomslag mange steder, mens min båt ikke har noe slikt. For det andre, sitatet over. Jeg kan få gjennom 90-100 liter i tima på fullt, men da ligger GPS på 46-47 knop også. Økonomisk marsjfart ligger etter forholdene på mellom 26 og 32 knop på GPS, men da går den på under 20 liter i timen...? Hvilket igjen tilsvarer et forbruk pr nautisk mil på 0,7 liter skattebelagt norsk bensin. Jeg har en rimelig optimal propell, men at en nyere og sneppet mindre Capri skal bruke gjennomsnittlig 50 liter i tima går da ikke an uten at det henger minst en kar bak på vannski? For det tredje, ledningsnettet har jeg ikke hatt tull med. I det hele tatt. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
sap_2000 Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Drivstofforbruk, 15l (diesel)@4,70= kr 70,50. Lyst til å dele hvor du får diesel til 4,70,- om dagen? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Lyst til å dele hvor du får diesel til 4,70,- om dagen? <{POST_SNAPBACK}> Nesodden boligvarme, levert fra tankbil på Fagerstrand Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
olpi Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 (redigert) ?? ....... Jeg har ei Haslasnekke i slekta har lysgjennomslag mange steder, mens min båt ikke har noe slikt. ...... <{POST_SNAPBACK}> Bare en kommentar: I Scand var det så mye lysgjennomslag at at vi nesten ble solbrent Husk at det er GLASSfiber. Hvor mye lysgjennomslag man får avhegnger nok av fler faktorer. Bl.a type skrogtrekk.. . Er det sanwich blir det helt mørkt Redigert 3.Oktober.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Lysgjennomslag avhenger av gelgoattykkelsen, noe som ikke har noe med styrken å gjøre... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Nesodden boligvarme, levert fra tankbil på Fagerstrand <{POST_SNAPBACK}> Takker, REM! Har de noen minimumsgrense for hvor mye man må fylle? 3-400 liter? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Takker, REM! Har de noen minimumsgrense for hvor mye man må fylle? 3-400 liter? <{POST_SNAPBACK}> Egentlig ikke, men prisen du får er avhengig av uttaket. Normalpriser i området du snakker om er pt. ca. kr 5,50Min pris på kr 4,70 er basert på vesentlig større uttak. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Egentlig ikke, men prisen du får er avhengig av uttaket. Normalpriser i området du snakker om er pt. ca. kr 5,50 Min pris på kr 4,70 er basert på vesentlig større uttak. <{POST_SNAPBACK}> Takk igjen! Fortsatt billig med ca 5,50,-/ L, da Av nyskjerrighet. Hva er vesentlig større uttak? P-35 har etter det jeg husker 684 L fordelt på to tanker, eller går du sammen med noen båtvenner når du skal fylle for å få maks uttelling? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MT. Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 Bare en kommentar: I Scand var det så mye lysgjennomslag at at vi nesten ble solbrent Husk at det er GLASSfiber. Hvor mye lysgjennomslag man får avhegnger nok av fler faktorer. Bl.a type skrogtrekk.. . Er det sanwich blir det helt mørkt <{POST_SNAPBACK}> Lysgjennomslag avhenger av gelgoattykkelsen, noe som ikke har noe med styrken å gjøre... <{POST_SNAPBACK}> Jada. Imidlertid var dette kun et eksempel. Jeg har sett folk sette inn ventilatorer, luker og bytte transomplater for drev på både yankee'er og skandinaver, uten at jeg har sett tvilsomme skrogtykkelser på noen bestemte nasjonaliteter. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
bolla Svart 3.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2005 en kompis av meg har en 33 fot seamaster med 330hk bensin (454cid)v8.. 20-21 knop brukte vi 25 liter i timen...ca 1,1l/nm er jo ikke så galt for så stor båt.... Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 28.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2005 Sikkert helt sant dette, men med 50 l i timen i masjfart er og blir godt over kr 500 pr. time med morro uansett. I "morrofart gar det da 1 K pr time............ Skjønte ikke den helt! Men husk at jeg kommer fra Fredrikstad til Strømstad på 1 time Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.