Jump to content

Bensinforbruk


b-e-p

Recommended Posts

Det ikke jeg likte på den baylineren jeg så på var at i motor-rommet var det batteri,bensintank i ett og samme rom uten skilleskott.

Hilsen Trond

<{POST_SNAPBACK}>

Det er strenge regler for dette IFBM CE-merkingen og dersom dette ikke er i orden, så er nok ikke båten CE-merket :smash:

 

Derfor: HUSK å kontrollere norsk CE-merke og norsk HIN nummer dersom noen vurderer å kjøpe slik båt.

(trenger vei ikke nevne konsekvensene av å eie en Bayliner som ikke er CE-merket? :rolleyes: )

 

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Ikke det at det er samme båt å sånn, men en Bayliner 2052LS Capri 220 hk. v8'r bruker ca. 50 liter

i timen. Dette er i hvertfall en liten peke pinn.

<{POST_SNAPBACK}>

??

 

Her må det være noe som ikke stemmer. Jeg har en Bayliner Capri 2150 fra -87 med Mercruiser (GM)230hk 305 (5,0) V8. Med forgasser og stiftløs tenning.

 

For det første, skroget er tykkere enn norskbygde båter fra samme periode. Uten motor veier denne båten mer enn en motorløs Skibsplast 600VS, og da har Skibsplasten mer innredning. Jeg har sett skrogarbeid utført på gamle amerikanere såvel som gamle skandinaver, og forstår vel ikke helt hvor myten om tynne skrog kommer fra. Jeg har ei Haslasnekke i slekta har lysgjennomslag mange steder, mens min båt ikke har noe slikt.

 

For det andre, sitatet over. Jeg kan få gjennom 90-100 liter i tima på fullt, men da ligger GPS på 46-47 knop også. Økonomisk marsjfart ligger etter forholdene på mellom 26 og 32 knop på GPS, men da går den på under 20 liter i timen...? Hvilket igjen tilsvarer et forbruk pr nautisk mil på 0,7 liter skattebelagt norsk bensin. Jeg har en rimelig optimal propell, men at en nyere og sneppet mindre Capri skal bruke gjennomsnittlig 50 liter i tima går da ikke an uten at det henger minst en kar bak på vannski?

 

For det tredje, ledningsnettet har jeg ikke hatt tull med. I det hele tatt.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Lyst til å dele hvor du får diesel til 4,70,- om dagen? :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Nesodden boligvarme, levert fra tankbil på Fagerstrand

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

??

.......

Jeg har ei Haslasnekke i slekta har lysgjennomslag mange steder, mens min båt ikke har noe slikt.

 

......

<{POST_SNAPBACK}>

 

Bare en kommentar: I Scand var det så mye lysgjennomslag at at vi nesten ble solbrent :lol:

 

Husk at det er GLASSfiber. Hvor mye lysgjennomslag man får avhegnger nok av fler faktorer. Bl.a type skrogtrekk.. . Er det sanwich blir det helt mørkt

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker, REM!

 

Har de noen minimumsgrense for hvor mye man må fylle? 3-400 liter?

<{POST_SNAPBACK}>

Egentlig ikke, men prisen du får er avhengig av uttaket. Normalpriser i området du snakker om er pt. ca. kr 5,50

Min pris på kr 4,70 er basert på vesentlig større uttak.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Egentlig ikke, men prisen du får er avhengig av uttaket. Normalpriser i området du snakker om er pt. ca. kr 5,50

Min pris på kr 4,70 er basert på vesentlig større uttak.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk igjen!

 

Fortsatt billig med ca 5,50,-/ L, da :yesnod:

 

Av nyskjerrighet. Hva er vesentlig større uttak?

P-35 har etter det jeg husker 684 L fordelt på to tanker, eller går du sammen med noen båtvenner når du skal fylle for å få maks uttelling?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Bare en kommentar: I Scand var det så mye lysgjennomslag at at vi nesten ble solbrent :lol:

 

Husk at det er GLASSfiber. Hvor mye lysgjennomslag man får avhegnger nok av fler faktorer. Bl.a type skrogtrekk.. . Er det sanwich blir det helt mørkt

<{POST_SNAPBACK}>

 

Lysgjennomslag avhenger av gelgoattykkelsen, noe som ikke har noe med styrken å gjøre...

<{POST_SNAPBACK}>

Jada.

 

Imidlertid var dette kun et eksempel. Jeg har sett folk sette inn ventilatorer, luker og bytte transomplater for drev på både yankee'er og skandinaver, uten at jeg har sett tvilsomme skrogtykkelser på noen bestemte nasjonaliteter.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...