Cyberghost Startet 7.Juli.2019 Del på Facebook Startet 7.Juli.2019 Hei, har kjøpt meg en plastsnekke med innebygd 25hk volvo penta. på den har det blitt byttet dynamo av forigge eier til en 70A universal dynamo fra biltema. problemet mitt er at den ladet ikke så jeg sjekket tilkoblingen. der var jo kun B+ og B- tilkoblet. som jeg har skjønt så går W til turtelleren men på D+ går det en liten ledning inn på en liten svart boks som er bak på dynamoen. hvor skal man koble til feltstrøm/ladelampa. prøvd å lese meg gjennom noen diskusjoner her men finner ikke direkt svaret. skal jeg koble ei pære (ladelampe) fra tenningen inntil lampa også videre også til D+ Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Noe hjelp her kanskje? Ligger mange slik BT-dynamotråder her, bare å søke. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) Skal kobles slik. Dynamoene " tennes" gjennom ladelampa. Lampa har pluss fra batteri og får minus via dynamo. Denne minus en via dynampen, blir en pluss når dynampen tenner. Og ladelampa slukker. Redigert 8.Juli.2019 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Cyberghost Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 xr4ti skrev 33 minutter siden: Noe hjelp her kanskje? Ligger mange slik BT-dynamotråder her, bare å søke. Tror kanskje det, takk. For dra ut til båten å prøve ? Sitér dette innlegget Link to post
Cyberghost Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) SoBo skrev 10 minutter siden: Skal kobles slik. Ja hva det jeg mente men tror jeg jeg fant feilen nå ?♂️ på den dynamoen står det D+ midt mellom den ene tilkoblingsskruen og den lille svarte tappen som den svarte boksen er tilkoblet. Så trodde at den boksen gikk inn på D+, men nå tror jeg der jeg satt jording er D+.... Kan det stemme (på bildet har jeg jording nå der jeg satt den oransje pilen. Men tror nå det kan være D+? Redigert 8.Juli.2019 av Cyberghost (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Tre telefonen nedi for å ta noen bilder. Så du blir sikker på hva du kobler hvor. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
pipe Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Den sorte boksen er en støykondensator. Jeg ville tro at dynamoen er 1 polet slik at det ikke finnes en B- (jord) utak på dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.