Jump to content

Volvo Penta dynamo tilkobling

Cyberghost

Recommended Posts

Hei,

har kjøpt meg en plastsnekke med innebygd 25hk volvo penta.
på den har det blitt byttet dynamo av forigge eier til en 70A universal dynamo fra biltema.
problemet mitt er at den ladet ikke så jeg sjekket tilkoblingen. der var jo kun B+ og B- tilkoblet.
som jeg har skjønt så går W til turtelleren men på D+ går det en liten ledning inn på en liten svart boks som er bak på dynamoen.
hvor skal man koble til feltstrøm/ladelampa. prøvd å lese meg gjennom noen diskusjoner her men finner ikke direkt svaret.

skal jeg koble ei pære (ladelampe) fra tenningen inntil lampa også videre også til D+

received_552305308506944.jpeg

Svart (redigert)
SoBo skrev 10 minutter siden:

Skal kobles slik.

diagram.jpg

Ja hva det jeg mente men tror jeg jeg fant feilen nå ?‍♂️ på den dynamoen står det D+ midt mellom den ene tilkoblingsskruen og den lille svarte tappen som den svarte boksen er tilkoblet. Så trodde at den boksen gikk inn på D+, men nå tror jeg der jeg satt jording er D+.... Kan det stemme (på bildet har jeg jording nå der jeg satt den oransje pilen. Men tror nå det kan være D+?IMG_20190708_093944.jpg.efdb38250d7c8bd1780726164ceb046a.jpg

Redigert av Cyberghost (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...