andypanda_ Startet 8.Juli.2019 Del på Facebook Startet 8.Juli.2019 Hei – for å dobbelsjekke med dere med bildet under: Rød sirkel: - Jeg fyller olje ved å skru opp skruen (er det korrekt?) Gul sirkel: - Den beholderen i gul sirkel - er det oljepumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) Med forbehold om at jeg bare kjenner til RG12 8-12hk.... Rød sirkel. Kan være oljepåfyllingen. Litt vanskelig å orientere seg på bildet. Påfyllingen sitter på toppen av girkassa på RG12. Felles olje for gir og motor. Husk 10w-30 mineral motorolje, ikke noe halv eller helsyntetisk på denne motoren. Gul sirkel: ukjent for meg, men jeg gjetter på et eksternt oljefilter. Oljepumpa er det ikke, den sitter inne i veivhuset om jeg husker rett. Redigert 8.Juli.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) Brukermanual fra Marna.no http://marna.no/wp-content/uploads/2015/05/8-11-HK-K.pdf kan se ut som oljepåfyllingen på K-motoren er der du har rød sirkel. Redigert 8.Juli.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
andypanda_ Svart 10.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2019 Takk :) det er bare oljefilter og oljebytte igjen nå - og det du sier det ser ut som det samme eg har kommet frem til. Skal se mer på det i dag etter jobb :) - Har nå kontroll på kjølesystemene både på saltvann og ferskvann (trykket nye slanger, renset og byttet kjølevann++) - Har bytta drivstoffledning til en ny skikkelig (den gamle va kobber og rar) - Rengjort forgasseren og byttet endel ledninger (noen gnistret!) ....i går startet den endelig igjen og malte som en katt!!!! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.