Seeco Startet 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2019 (redigert) Hei. Ganske blank så bær med meg.. Jeg har skrapt ned båten til skroget (privatstøp glassfiber, bilder under), fylt og lappet med stålplast marin epoxy, skal nå pusse ned og har kjøpt, VC tar2 epoxy primer og Neptune formula bunnstoff. Så mitt spørsmål er da: kan disse påføres på hverandre ? Andre innspill og visdom ang mitt prosjekt tas imot med åpne armer. Ser at bildene kommer veldig blandet men dere skjønner nok rekkefølgen. Redigert 11.Juli.2019 av Seeco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Burde gå greit. Vask overflaten med Aceton før priming, kan være en fordel. Sitér dette innlegget Link to post
Seeco Svart 11.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Takker og bukker. Herlig når man får de svarene man ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2019 Seeco skrev 7 minutter siden: Herlig når man får de svarene man ønsker. Skal ikke gjenta seg. Sitér dette innlegget Link to post
Seeco Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Gjerne en gang til ihvertfall. Burde jeg vaske med aceton både før og etter pussing eller bare grundig etter. Og vil acetonet løse opp epoxy marine filleren? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Bare før du primer, det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Seeco skrev for 2 timer siden: Og vil acetonet løse opp epoxy marine filleren? Nei, aceton løser ikke opp epoxy som har herdet. Hvis du er helt inne på bar gelcoat kan du legge tre - fire strøk epoxyprimer, deretter bunnstoff. Et tips er å legge et strøk hardt bunnstoff mens det siste strøket primer ennå er klebrig. Da slipper du problemet med at bunnstoff skaller av. Ikke la det gå mer enn et døgn mellom hvert strøk epoxy. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Seeco Svart 12.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2019 Det er notert, takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 14.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2019 Vet ikke om du har lagt på primer, men jeg husker at vi lot det gå noen timer mellom hvert strøk tar2 (står på boks) - nesten som vått i vått. Vi brukte annenhver sort/hvit tar2 for å se hvor vi hadde lagt siste strøk Sitér dette innlegget Link to post
Seeco Svart 16.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2019 Jeg er dessverre i tidsnød og båten må bort fra plassen den står på før helga, så ikke ideelt men jeg blir nødt til å ta et strøk hver kveld. Det er vind rett inn under båten og ganske lenge varmt nok her. Ikke noe særlig fuktighet i timene etter jeg er ferdig heller pga vinden (5-6m/s) Tipset med svart hvitt var meget smart, men jeg har bare fått tak i svart. Og ikke nok, men det får bare være. Tømte jula for det de hadde og da ble det nok til 2 strøk grunning og 2 med bunnstoff. Får heller ikke malt "vått på vått" da jeg bare rekker et strøk etter jobb? starter med første strøk bunnstoff ikveld. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2019 Det går nok helt greit! Tykke lag med epoxyprimer er oppskrytt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seeco Svart 16.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2019 På boksen står det at ved pussing ned til gelcoat skal 7! Lag med primer påføres før bunnstoff?? Ser fint og godt dekket ut etter mine 2 strøk så jeg kjører på med bunnstoff nå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.