Jump to content

Yanmar YSE8 starter ikke når den er varm


Trapper 300

Recommended Posts

Jeg prøver meg på forumet. 

 

Vi har en yanmar yse8 (1978 mod) i vår seilbåt. Motoren går fint når den er i gang og starter uten problemer når den er kald. Når motoren er varm starter den ikke og den må bli veldig kald før den starter. Når motoren kjører kommer det litt vann ut på styrbord side av motoren. Vi må pumpe ut vann etter ca 2 dagers kontinuerlig kjøring.

min teori er at motoren blir for varm ved kjøring, noe som medfører dårlig kompresjon ved oppstart, men vet ikke.Kan noen hjelpe meg med å finne feilen? 

 

Jeg er totalt nybegynner når det gjelder motorer og setter stor pris på alle tilbakemelding, men ha litt tålmodighet :-)

 

og om noen har en god oversikt over hvor de forskjellige delene sitter på denne motoren hadde det vært til stor hjelp

 

tusen takk

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Yanmar YSE8". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

 

1B262601-60FA-43EF-A26C-AEC648CEE136.jpeg

Link to post
Share on other sites

Det skal ikke komme vann ut av motoren inni båten. Da er noe galt.Kjølevannet skal ut eksosen på denne. Ventiler kan kontrolleres/ justeres, kanskje det kan hjelpe på varmstart. 

Byttet toppakning på en slik for en mnd siden, utrolig enkle maskiner å skru på.

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Det med vannlekkasje kan jeg ikke svare på, men jeg ser på bildet at du har en kilereim som bare "henger og slenger"?

 

kilerem.jpg.57378a1a7e8f7b64e68b0978ee8393a7.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...