Jump to content

Kus oljetrykkmåler viser feil

joelle

Recommended Posts

Men å koble den svarte ledningen fra instrumentet til minus for testing som du ble bedt om, - det gjorde du ikke?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Når jeg koblet sammen dem to ledningene fra giveren så blir det likt som at den får konstant minus.

Instrumentet gikk da til null, dette indikerer at koblinger og instrument er korrekt, men giveren er antingen defekt eller feil type. Hvis d nå finnes flere forskjellige typer. Bortsett fra at det er topolet giver jeg har, å det var dette som var i når jeg skiftet

OK da. Det finnes forskjellige givere, blant annet må jo giveren ha samme arbeidsområde som instrumentet. Hva går skalaen på instrumentet ditt til, 0 - 5kg eller hva? Funksjonen til en giver er at motstanden i den endrer seg med trykket. Uten å sjekke hva som finnes, vil jeg tro at det både er givere der motstanden øker med trykket, og noen der motstanden minker med trykket. Dette må selvfølgelig stemme med hva instrumentet forventer. Så dersom ikke disse parametrene er like for instrument og giver, blir det tull.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da var jeg hos maritim å kjøpte giver som er til Wema og kus.

Denne er det to kontakter på så den gir både akustisk lyd, å signal til giver.

eneste er at sen da tar jord fra blokket, men i mine øyner greit.

Det som forbauset meg er at alt virker som det ska.

jeg slår på tenning og buzzer gir lyd. Instrument viser null. Akkurat som det skall være.

fyrer opp motoren. Bzzer blir stille, men instrumentet går i taket å vill ha det til at jeg har over 5 bar trykk på oljen.

dette ville bekymret meg, hvis jeg ikke merket meg at buzzer går av vid tre bar etter at jeg har stoppet motoren.

utfra det jeg ser på beskrivelsen så ska denne gå av vid 0.8bar.

begynner å bl dritt lei hele opplegget, å aner ikke hva mer jeg kan gjøre. 

Kan jeg oppe i det hele ha vært maksimalt uheldig å fått en defekt giver?

kan ikke tenke meg at jeg har fått 0-10 bar. Da ville buzzer gå av vid 1,4bar

A472282F-5AC2-40C4-9B2C-2C0F789D9B18.png

Du er i hvert fall heldig som har fått giver med rette gjenger, - jeg er veldig spent på om gjengene på min giver passer. Kanskje jeg monterer den ifb. oljeskift i løpet av uken. Håper jeg ikke får slike problemer du har.

Bytte til utstyr som passer til motoren din, altså o - 10bar. Selv burde jeg ha enheter for 0 - 5 bar, men av praktiske grunner ble det 0 - 10. Da får jeg leve med at viseren ikke utnytter hele skalaen.

Dette med at perkinsforhandler hadde 0-80 var grunn til at jeg valgte 0-5 bar, men har da som sagt funnet ut at vanlig område for 4108 er 50-65 vid varm motor.

Det eneste jeg stusser over er at buzzer går av vid 3 bar. Men kan godt være at instrument er litt treigt å at ohmen slår inn innen viseren rekker å vise korrekt.

Redigert av joelle (see edit history)

vet du om giveren din er 2 polet

eller om det er en tilkopling for trykk og en for alarm?

synes du burde forenkle litt når du tester dette,

blås i kabler for lys og blås i tenningsnøkkel/bryter

+/rød rett fra viser til batteri+

-/blå rett fra viser til batteri-

svart fra viser til giver, begge tilkoplingene på giver kan jo prøves

så vil du se hva viser mener om det den får fra giver

og sjekk ohm områdene viser og giver arbeider på, disse må matche om rett verdi skal vises

V8 rules.

joelle skrev 7 minutter siden:

En kontakt til giver å en til buzzer

Du mener vel en kontakt til instrumentet å en til buzzer? Du har blandet dette før også og da begynner jeg og lure på hva du egentlig mener . Igjen, ikke for og være spydig , det er ille nok om instrument og giver snakker ulike språk om ikke deltagerene også gjør det.:smiley: Så instrument er det du har ved førerplass og leser av, mens giver er den du kjøpte på maritim nylig. Har du prøvd og bytte om ledning til buzzer og instrument?

Jeg har 1-polet system. Jord i giveren skal gå via blokken. Alarmutgangen har jeg ikke tenkt å bruke, slik giver har jeg allerede.

Har prøvd å bytte om på begge ledningene. Er som jeg har skrevet 110% sikker på at alt er kablet korrekt.

hegra skrev 15 minutter siden:

Du mener vel en kontakt til instrumentet å en til buzzer? Du har blandet dette før også og da begynner jeg og lure på hva du egentlig mener . Igjen, ikke for og være spydig , det er ille nok om instrument og giver snakker ulike språk om ikke deltagerene også gjør det.:smiley: Så instrument er det du har ved førerplass og leser av, mens giver er den du kjøpte på maritim nylig. Har du prøvd og bytte om ledning til buzzer og instrument?

Nå er neste steg å bytte instrument å giver siden 4108, jobber med 0-10 bar.

Hvis en ser bort fra at måler går i topp på 0-5 bar så virker det hele. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...