Herman Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Hva gjør dere som har katten hjemme?? Har dere noen gode metoder som gjør at ferien kan bli lengre enn 3-4 dager i båten? Vi tar da katten med på båttur, fin hjelp å ha når riggen skal trimmes Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Rui lui Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 lurer på å annskaffe kattepus noen som har erfaring med katt i båt?gjerne over en liten periode?(ferie) westruiser Sitér dette innlegget ] Link to post
Helge Svart 28.Juli.2008 Del på Facebook Svart 28.Juli.2008 Det har vært en tråd om dette tidligere som du finner ved å bruke søkefunksjonen. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...958&hl=Katt Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Rui lui Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 ok-takk. Sitér dette innlegget ] Link to post
Sun Flyer Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Katter kan vel tas med overalt - også i båten. Vi møtte 2 katter i seletøy på fjellet i vinter. Første gang jeg har sett trekkatter Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Til Dere som tar katten med på tur, har det aldri hendt at den har falt overbord under seilas ? Ny katt er under planlegging i heimen pararelt med konvertering til seilbåt men er usikker på om disse kan kombineres. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 Katter kan vel tas med overalt - Tja, kan de det? Minken tar godt for seg av sjøfuglbestanden på øyene i Oslofjorden og nedover Svenskekysten. Katter som slippes fritt på øyene i hekketiden og fram mot midten av Juli gjør ytterligere inhogg i bestanden. Hold katta hjemme eller ha den i band. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sun Flyer Svart 29.Juli.2008 Del på Facebook Svart 29.Juli.2008 (redigert) Til Dere som tar katten med på tur, har det aldri hendt at den har falt overbord under seilas ? Ny katt er under planlegging i heimen pararelt med konvertering til seilbåt men er usikker på om disse kan kombineres. I havn har han falt flere ganger. Flink svømmer igrunnen.. Hvis det er dårlig vær eller regatta må Puseidon være inne. I normalt vær sover han på puten sin i cockpit'en. Men av og til vil han ha en spasertur på dekket mens vi seiler og krenger en del. Da blir han stengt inne... Redigert 29.Juli.2008 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 14.August.2008 Del på Facebook Svart 14.August.2008 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article611342.ece Tydligvis ikke bare bare med skipskatt! Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Løfter denne tråden litt eg. Har ein svoger i Stavanger som har skipskattunger som gis bort når dei er gamle nok. De er bare 2-3 veker nå. IM om du er interessert. Her kan du venne katten til båt fra begynnelsen av. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sun Flyer Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Hva er forskjellen på en skipskattunge og en vanlig kattunge? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Cerveza Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 En ekstra tå. Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Hei igjen! Jeg tar opp denne tråden fordi jeg ikke veit hva vi skal gjøre med vår katt på sommeren i 3 uker når vi er ute med båt. Fruen hadde et stort ønske om å få en katt. Det har hun hatt helt siden vi møttes, men jeg har vært hard hele veien og sa at vi ikke skulle ha katt da det krevde stell og påpass om sommeren osv når vi er ute med båten. Men til slutt fikk hun viljen sin.. Da lurer jeg derfor på hva dere med katter gjør på sommeren når man er i båt i opptil 3 uker? Skal vi ta med katten eller skal vi la den være hjemme?` Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Jeg kjenner et båtboerpar som har hatt katt ombord i flere år. Ikke helt det samme som du spør om, men likevel. Har også sett katter ombord i båter på ferietur, og de smyger seg elegant omkring på dekket, i motsetning til hunder, som maser om å komme iland. Hadde også med to katter i bil fra Oslo til Bergen med overnatting på Haukeli for noen år siden, og det gikk helt fint. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Helge Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Da lurer jeg derfor på hva dere med katter gjør på sommeren når man er i båt i opptil 3 uker? Skal vi ta med katten eller skal vi la den være hjemme?` Ta den med... katten har vel eget sandkasse-toalett og er sådan enklere enn hund ombord mht timer mellom landkjenning. Men med mindre dere bare skal i land på en liten oversiktlig holme ville jeg raskt vendt katten til sele (dobbelt halsbånd med en snor rundt halsen og en bak frambena) og bånd. Det gjorde vi helt fra vår katt var en kattunge. Ikke kjekt om katten tar en lengre avstikker når man gjør strandhugg! Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Merlis Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Takk for gode råd! :) Katten blir nok med i båten til sommeren :) Da slipper hun å være "aleine" i 3 uker hjemme. Jeg har noen som kunne passet på henne for oss, men tror ikke fruen synes det er så greit å dra fra katten i 3 uker. Det er jo så enkelt som å ta med kattedo, kattebur, klorestativ, redningsvest og et halsbånd Da tror jeg båtferien er reddet nok en gang :) Sitér dette innlegget Link to post
2rmod Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Vi har hatt med oss våre to Ragdoll katter de to siste feriene. Sist sommer var vi ute i 6 uker. De stortrives (ser det nå ut som da) Hannkatten er nok litt skeptisk, men hunnkatten spaserer helst rundt på dollborda og er veldig nysgjerrig. Skal nevnes at begge kattene har gått over bord noen ganger, men de er flinke til å svømme. Ramler de over bord er det derimot viktig at man kjapt får huket tak i de, for da er de ganske så skremt og kan fly langt inn på land.. Er og en fordel for kattene at man kan legge til på små holmer/øyer. Da kan de gå fritt rundt uten bånd. Dokassa plasserer vi i akterlugaren. Et annet tips: Klipp ned klørne!! Ikke noe særlig når de kvesser klørne på skaiputer Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
RSL Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Det er jo så enkelt som å ta med kattedo, kattebur, klorestativ, redningsvest og et halsbånd Redningsvest på en katt som ikke er vant med det...? Lykke til *knis* Lenger opp var det en som hadde kjøpt inn en hov. Et bedre alternativ om du spør meg. Jeg har enda til gode å snakke med noen som har katt ombord som vurderer å la katten være hjemme på neste ferie. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sun Flyer Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Vi bor fremdeles ombord og har fremdeles kattebeistet. Lengste turen var nonstop bergen-horten på sensommeren i fjor. Det tok 48 timer. Når vi kom fram gikk det mindre enn en halvtime før han knerta den første fuglen. Så hvis noen syns at fuglelivet er litt svakt i horten for tiden, så vet dere hvorfor... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
RSL Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Så hvis noen syns at fuglelivet er litt svakt i horten for tiden, så vet dere hvorfor... Flinke pusen. Skulle vært flere måkefangere i nærheten av flytende ferieboliger. Nå sa du vel ingenting om at det var måke den knærta, men det må da være mulig å avle frem måkeknertere. (Synes forøvrig at måker er staselige og pene dyr, men liker dårlig havner der de er overrepresentert. Malmøya tror jeg egentlig er et gedigent måketoalett) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Faxen Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Katter gjør akkurat hva de vil! Katta vår tok bussen fra Kolbotn til Lysaker og tilbake. Sto i busskøen og entret rask dasjbordet..til en overrasket buss-sjåfør. Kattefaen satt der hele turen, og gikk av på rett holdeplass på Kolbotn! :lol: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mix Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Kjøp ett klippekort til den stakkars katten ! Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 12.Mars.2012 Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 Hadde med oss katt ombord en del ganger før, men nå er det som oftest alltid noen hjemme som kan se til katten i ferier osv. Katter svømmer som bare det :) Pusekatten trivdes godt, men man merket behovet for at den trengte å jakte og røre litt på seg etter flere uker med sjøgang! På slutten av en 2 ukers tur hoppet den i land så fort vi nærmet oss en holme og ble der en god stund før hun returnerte :) Når vi var i havn hoppet den gjerne i land og spaserte på bryggene blant folk :) Hun likte godt å sitte på ene daviteren og se ned i vannet når det nærmet seg kvelden :) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Klypa Svart 12.Mars.2012 Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 Går det ann med en 4 år gammel vanlig huskatt og lære den opp til og bli litt sjøvandt? Hadde vært kos med katten min på sjøtur Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.