Jump to content

Mercruiser 3.0 fusker på lavt turtall og stopper i revers.

Torsen67

Recommended Posts

Torsen67 skrev for 19 timer siden:

Går normalt så fort man gir gass. Er det mikrobryteren til reversen som kan tulle når man har spaken nærme nøytral? Motor er fra 2010 og har 135 timer på telleren. 

I overskriften står det at motoren fusker. Fusker(går ujamt) på tomgang og kveles når du setter den i gir eller stopper den når du setter den i gir? Jeg har ikke filla greie på Mercruiser, bare reagerer på hvordan en microbryter kan ha påvirkning om motoren fusker eller ikke?

xr4ti skrev for 13 timer siden:

I overskriften står det at motoren fusker. Fusker(går ujamt) på tomgang og kveles når du setter den i gir eller stopper den når du setter den i gir? Jeg har ikke filla greie på Mercruiser, bare reagerer på hvordan en microbryter kan ha påvirkning om motoren fusker eller ikke?

Altså, mikrobryteren skal kutte tenninga i et nanosekund i det du setter den i revers. Det jeg lurer på er om denne bryteren kan tulle det til litt mer hvis den er sliten? Siden dette oppstår nå spaken nærmer seg reversen?

Cerberus skrev for 22 timer siden:

Ja den bryteren kan absolutt skape krøll om der er treghet eller slakk i wirene. Du bør jo sjekke for slakk og treghet og justere inn slik det skal være før det kjøpes noe ellers blir det fort penger ut vinduet.  Bryteren i seg sjøl er tydeligvis i orden. 

Ok, så denne bryteren er lett synlig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...