Jump to content

Mercury 10hk fourstroke vil ikke stoppe.

najevo

Recommended Posts

Kjøpte sønnens motor Mercury Viking 10/15/20 i 2016..  Når vi kom med båten hos mekanikeren, skjøndte han med en gang hva det var..  pÅ 115HK en min er det en ekstra metalltråd, en slags fjer som holder kontakten sammen på Vikingen er mothakkene på kontakten veldig grunne, men det hjelper å smøre på litt olje, da glir mothakkene bedre på plass, Har ikke bilder, men hovedkontakten er lett å finne.. Problemet var at den stod nesten i, slik at det var vanskelig å se at den var sklidd ut..  motoren starta og gikk uten dødmannsknapp og uten nøkkel og uten batteri, så måtte dra ut bensinslangen..

litt spesielt med denne motoren er at det er startsnor på den i tillegg til elstart, og den kan startes uten at batteriet virker

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 1 år senere...

Ser dett er en gammel post, men prøver allikevel. Opplevde samme problemet i går. Uansett hva jeg gjorde så fikk jeg ikke stoppet motoreb. Leser jo her at problemet er funnet, men jeg er kokk og for meg var det litt gresk å lese. Jeg kan lage fryktelig gode sauser og sånn, men motormann er jeg absolutt ikke. Så mitt spørsmål er da om noen hadde giddi å sende meg et bilde av denne kontakten som lager fa*n for flere av oss?! Håper på det beste og ønsker alle en god sommer på sjøen!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...