Jump to content

Klare for vinteren?


arjosk

Recommended Posts

Walter: hvor mange lag lakk ga du båten?

Hei Arild!

 

Rakk desverre bare 2 lag med Ravilakk utvendig. Innvendig (renskrapt, bart treverk) ble det 12 strøk med Owatrol D-1 + ett lag med Benarolje blank.

Etter 9 dager på slipp, turde jeg ikke ligge lenger......holder på å trutne enda :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har bestemt meg for å ha båten på vannet i vinter.

Tror ikke den blir brukt veldig mye, men satser på at e-tech'ens vinterkonserveringsprogram er så letvint at jeg ikke skal kvie meg for å starte opp motoren og bruke den når jeg vil.

Håper bare at de ikke stenger vannet i havnen i vinter...

 

Men hva gjør jeg med kalesjen, tar jeg presenning over eller vil dette gjøre vondt verre? Tenker da på manglende lufting under presenningen og at det er lett for at presenningen gnager på kalesjen.

Link to post
Share on other sites

Må vel innrømme at jeg i tankene er klar for opptak. I år er det blitt mindre med timer på Astor enn i fjor. Allikevel har jeg logget rundt 160 timer fra april til i dag.

 

Skulle gjerne hatt Astor ute hele året men jeg vet at lite blir gjort ombord hvis jeg lar båten ligge ute.

 

Derfor går Astor i stroppene 9 oktober. Etter en ukes tørking blir det stoffing og klargjøring i bunnen. Godt å få dette unnagjort mens det er brukbar temperatur i lufta.

 

Sett under ett har sommeren 2005 vært ganske fin. Mange fine turer, møtt mange hyggelige båtvenner. Og oplevelsene sitter som gode minner utover i den kalde årstid.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Takk for disse tanker Astor.: Skulle gjerne hatt Astor ute hele året men jeg vet at lite blir gjort ombord hvis jeg lar båten ligge ute.

 

Det er pussig. Før båten kommer på vannet er det knikking og knuing. Straks båten går i vannet da får vi aldri gjort det vi skulle. Om som jeg da sier til meg selv: :discuss:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...