Desultifix Startet 24.Juli.2019 Del på Facebook Startet 24.Juli.2019 Har lett i snart en uke etter ei fleksibel akselkobling til min viksund goldfish uten å lykkes, og nå kjenner jeg frustrasjonen begynner å bli ganske stor. Har vært innom alle i Vesterålen som driver med dette men ingen vet. Har også vært innom mange på nett (det finnes sikkert mange fler enn de jeg har prøvd) og sendt forespørsler om delen. Sleipner har jeg mast på så mye på at de svarer ikke lengre Akselkobling er ifølge samtlige en ganske vanlig del, men virker klin umulig å få tak i. Akslingen er 35 mm og gearutvekslinga er 3:1 Hvor kjøper dere slikt, og hva ligger prisen på? Har fått skrekksempel på 30.000 fra enkelte folk, men det er helt uaktuelt å betale så mye I verste fall får jeg sette på en klemflens, men det er ikke noe jeg ønsker. Båten står på slipp, tiden og pengene flyr imens. Hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Ole Opsahl Svart 24.Juli.2019 Del på Facebook Svart 24.Juli.2019 Vet ikke om de selger til private, men Jens S. Transmisjoner har det meste. https://www.jens-s.no/produkter/koblinger/elastiske/hrc/ Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 24.Juli.2019 Del på Facebook Svart 24.Juli.2019 http://www.univa.no/nyheter/fleksibel-kobling-mellom-gir-og-propell-anlegg Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2019 Del på Facebook Svart 24.Juli.2019 Og hvis du ikke har ødelagt metall, så trenger du vel kun gummielementer? Sitér dette innlegget Link to post
Desultifix Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2019 Hulda skrev 20 minutter siden: Og hvis du ikke har ødelagt metall, så trenger du vel kun gummielementer? Dessverre så sprakk ene siden i godset da pakningene slapp taket så må nok ha nytt metall. Sitér dette innlegget Link to post
Desultifix Svart 24.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2019 (redigert) ster skrev 1 time siden: http://www.univa.no/nyheter/fleksibel-kobling-mellom-gir-og-propell-anlegg Takk! Dette ser lovende ut! De har akkurat den jeg trenger, dessverre kostet den 10.000 men må man så må man. Bestilling igangsettes! Redigert 24.Juli.2019 av Desultifix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Desultifix Svart 7.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2019 Bullflex montert! Gikk forholdsvis greit, men motoren må justeres noe siden jeg enda kjenner vibrasjon i skuta. Desverre er motorfestene mildt sagt et hælvette å komme til med verktøy, og siden vibrasjonen gikk kraftig ned etter prøveturen og alle bolter er godt ettertrukket og satt inn med locktite vil jeg tro alt er ok nå. En ting jeg derimot er meget skuffet over, serviceistillinga og hjelpsomheta til enkelte forhandlere. Nevner ingen navn, men det er rom for forbedring hos noen enkelte. Men univa leverte og var behjelpelig med tips om montering og hjelp (pr tlf) underveis selv om det var midt i fellesferien. Gode gutter, all kred til dere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.