thomassv Startet 26.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2019 (redigert) Hei. Jeg ser i manualen til mitt «skille relé» (Sterling Pro Split r) at jeg burde koble sense ledningene fra dynamoene mine direkte til denne. Men, på den ene ser det ut til at sense er koblet til B- (ISKRA 456590) og den andre er koblet til B+ via en plastikk «dings» (VALEO YV7736) Noen som har flyttet sense ledningene på disse dynamoene? Redigert 26.Juli.2019 av thomassv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 26.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2019 (redigert) Den til B- er bare Minus til intern regulator. Sensen på B+ kan du flytte, men enten til B+ eller på inngående side av PSR. Det betyr det samme som til "Sense" på PSR siden den medflger batteriene som er tilkoblet dynamo. Grunn for det: PSR er relébasert og bestemmer hvilke batterier er tilkoblet dynamo. Når den stenger for et batteri og sense er tilkoblet der vill dynamoen/regulatoren ikke kunne følge spenningen. Noen regulatorer slutter da bare, andre øker spenningen for å utjevne spenningsfallet som den ser. Da kan det hende at spenningen skyter i været. Så husk: Brukes det brytere eller relé da må sense tilkobles innenfor inngangen av relé / bryteren. Jørg Redigert 26.Juli.2019 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
thomassv Svart 26.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2019 Takk. Da rører jeg ikke sence ledningen på Iskra`en og flytter bare den på Valeo`en til Alt. 1 Sence som vist på bildet Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 27.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2019 Det er i hvert fall ikke feil så sant det finnes spenningsfall mellom dynamo og PSR. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.