Jump to content

mercedes Om636, lekker mellom motor og dyse


Faj

Recommended Posts

Hei godt folk har fått mye god hjelp her før så prøver igjen fikk motor ras på fårje om636 motoren da veiva ikke ønsket mer så nå har e sotte i dele motoren istede å satser på denna holder bedere ? men fra spøk til revolver e har problemer med at denne lekker på selve dysene mellom motor og selve dysa har prøvd med gjengeteip uten noe videre hell skal det kansje være at den skal slippe ut noe overtrykk eller mangler det en tetting i bunnen kanskje? Så på den gammle motoren som er rast å kunne ikke finne noe forskjell der ? evnt hvor kan en få kjøpt slikt? ?

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var " Hjelp med mercedez Om636 ". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

IMG_20190725_205053.jpg

Link to post

Jeg antar at du mener det lekker mellom sylinderhodet og dysene?
Da er det kanskje de tetningsringer som bør ligge i bunnen av dyse-skjaktene og som skal byttes når de ble fjernet.

Hvis du ikke har nye trenger du ikke å være bekymret om priser, de koster bare noen få kroner.
... altså untatt hos Bertel & Steen i hele verden ellers, mente jeg da.

Teflonbånd der er nok ikke hjelpsom for å tette men godt for å få dysene ut igjen en gang.
Selve tetningen går bare som beskrevet ovenfor.

:fishing:
Jørg


 

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
  • 2 uker senere...

Takk for svar ? nye tetninger er bestilt nå var bare 80kr.. 

 

Men over til et annet spm. Det viser seg at topp pakningen på dele motoren er ødelagt så har sendt inn toppen til sjekk hos sylinder service, har også bestilt nytt paknings sett med nye bolter å da lurer e litt på er det noen som vet NM og grader, rekke følge de skal trekkes til med? 

 

 

Link to post
  • 1 måned senere...

Det er en gammel tråd, men det er mange som har slike motorer enda. 
 

Gjelder stort sett alle OM 636 og BOM 636. / Volvo Penta MD 4 / Sole 36 / Thermo King 636 og andre varianter av Ludwig motoren. 

 

De store toppboltene skal trekkes med 8 kgm

De to små med 6 kgm.

 

Ettertrekkes med driftsvarm motor.

 

Rekkefølgen er  934360090_DBOM636Toppbolter.png.467e96192147d29c82e9b95860c05757.png

Redigert av Toroa (see edit history)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...