Faj Startet 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2019 Hei godt folk har fått mye god hjelp her før så prøver igjen fikk motor ras på fårje om636 motoren da veiva ikke ønsket mer så nå har e sotte i dele motoren istede å satser på denna holder bedere ? men fra spøk til revolver e har problemer med at denne lekker på selve dysene mellom motor og selve dysa har prøvd med gjengeteip uten noe videre hell skal det kansje være at den skal slippe ut noe overtrykk eller mangler det en tetting i bunnen kanskje? Så på den gammle motoren som er rast å kunne ikke finne noe forskjell der ? evnt hvor kan en få kjøpt slikt? ? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var " Hjelp med mercedez Om636 ". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 Jeg antar at du mener det lekker mellom sylinderhodet og dysene? Da er det kanskje de tetningsringer som bør ligge i bunnen av dyse-skjaktene og som skal byttes når de ble fjernet. Hvis du ikke har nye trenger du ikke å være bekymret om priser, de koster bare noen få kroner. ... altså untatt hos Bertel & Steen i hele verden ellers, mente jeg da. Teflonbånd der er nok ikke hjelpsom for å tette men godt for å få dysene ut igjen en gang. Selve tetningen går bare som beskrevet ovenfor. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Mort1 Svart 28.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2019 Hvis du forteller hvor du bor, kand kaskje få tips om hvor du kan kjøpe ny dysepakning.... Sitér dette innlegget Link to post
Faj Svart 12.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Takk for svar ? nye tetninger er bestilt nå var bare 80kr.. Men over til et annet spm. Det viser seg at topp pakningen på dele motoren er ødelagt så har sendt inn toppen til sjekk hos sylinder service, har også bestilt nytt paknings sett med nye bolter å da lurer e litt på er det noen som vet NM og grader, rekke følge de skal trekkes til med? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Det er spørs hvilke skruer du bruker (serie fra - til). De eldre får nok bare trekkmoment uten grader. Men dette bør nok Sylinder Service kunne gi korrekt svar på. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Toroa Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 (redigert) Det er en gammel tråd, men det er mange som har slike motorer enda. Gjelder stort sett alle OM 636 og BOM 636. / Volvo Penta MD 4 / Sole 36 / Thermo King 636 og andre varianter av Ludwig motoren. De store toppboltene skal trekkes med 8 kgm De to små med 6 kgm. Ettertrekkes med driftsvarm motor. Rekkefølgen er Redigert 9.Oktober.2019 av Toroa (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.