Jump to content

Kad44. Olje under kompressor

VP44

Recommended Posts

Neppe. Selv om kompressor er elektronisk styrt av EDC der bla ladetrykk bestemmer mye så ligger den innkoblet omtrent i turtallsområdet 1500-2700 rpm. Og du er vel betraktelig lavere enn 1500 rpm i 5 knop?

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

mmosberg skrev 15 minutter siden:

Ikke vanlig. Det er bare 1 dl som skal være på der så du bør sjekke syntes jeg. Det er peilepinne under skruen bak oppå kompressoren.

Takk for hjelp.Jeg skal sjekke det i morgen. Tok dette  bilde før i dag legger det ved. Er det tappe pluggen man ser der? Ser ut som det siver litt ut rund den?

A8359B9F-3507-4D02-A294-4781F793C6A2.jpeg

VP44 skrev for 10 timer siden:

Takker. Kan det være pakning når 4 som har blitt dårlig. Kansje det hjelper å etter stramme litt?

Etterstramming er mye mer komplisert enn det høres ut. Vil absolutt anbefale at du bruker momentnøkkel og gir alle skruene samme behandling.

Husk: Når en skrue er strammet til rett moment så skal det et mye større moment til å starte bevegelse igjen... derfor er det nok den beste løsningen teknisk sett å løsne alle og dra til med rett moment slik manualen beskriver.

Denne Roots kompressoren fra Ocura er dyr å kjøpe ny, vrien og få kjøpt brukt og komplisert å reparere.... så ikke meninga å høres helt hysterisk ut men ikke da til så nøkkelen byer seg da... for å si det sånn :wink:

Tror denne tråden til mmosberg kanskje er interessant for deg også ?

mmosberg skrev for 10 timer siden:

Kan hjelpe å etterstramme ja. Bare sørg for at den ikke går med altfor lite olje. 

Hei.

Var i båten nå og sjekket kompressor olje. Der var det mere enn nok. Har tørket bort den oljen som jeg fant. Så får jeg se om det kommer igjen. Kan også komme fra et annet sted.  Det var litt olje på langt bak på slangen som du kan tappe ut olje fra. 

Mer det vanlig at gamle motorer kan svette litt?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...