Heednes Startet 31.Juli.2019 Del på Facebook Startet 31.Juli.2019 (redigert) Hei! Har lest meg litt opp og ned i mente om akkurat dette. Sitter og sigler på et prosjekt med en Fram 21 som har en FM S-2. Er det mye styr og fikse at det smeller i forgasseren? Det smeller i forgasseren kun når motoren er kald. Vurderer og kjøpe denne da den står på vannet. Men er det slik at det er farlig og kjøre med dette ut sesongen da dette kun gjelder når motoren er kald? Kan jeg med trygghet kjøre fra Arendal - Risør med båten? :D EDIT: Stod når motoren er varm, mente kald. Redigert 31.Juli.2019 av Heednes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 (redigert) Høres ut som tenning bør justeres, eller en ventil som ikke tetter når den skal. Tenker bare høyt. Redigert 31.Juli.2019 av S/Y Vega (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Heednes Svart 31.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Sitat Høres ut som tenning bør justeres Siden dette kun gjelder når motoren er kald, kan jeg kjøre den slik ut sesongen? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Eller du kan kanskje bruke 10 minutter på å justere tenning (og eventuelt forgasser) og kanskje ha alt på stell. Setter du av 15 minutter til kan du sjekke/justere ventilene også. Du finner sikkert en manual til motoren enten her på BP eller på nettet. Ville jeg gjort før jeg la ut på tur... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Taskeladden Svart 31.Juli.2019 Del på Facebook Svart 31.Juli.2019 Ser ingen grunn til å kjøre slik ut sesongen da det kan være en time to med ganske lett jobb dersom du skrur litt selv. Gammel FM er vel nesten så basic som det blir, så dette fikser du fint ? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.