Penemue Startet 4.August.2019 Del på Facebook Startet 4.August.2019 Hei, jeg har en 5HK Yamaha 2-takter og lurer på hvor mange omdreininger det skal være på lufteskrue/blandingaskrue. Jeg har lest på forumet her tidligere at det skal være 1 1/2 omdreining. Stemmer dette? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "5HK Yamaha 2 takter". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hakkannen Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 Hei Lurt å forandre emnetittelen til tråden snarest, hvis ikke risikerer du å få den stengt (les forumreglene). Tittelen må være beskrivende for hva du lurer på, det gjør tråden søkbar i ettertid og fører til at forumbrukere med peiling lettere prioriterer å bruke tiden sin på å klikke seg inn og svare. For eksempel kan nye emnetittel være «Hvor mange omdreininger på blandeskrue på Yamaha 5hk 2t». Det er også en fordel å skrive inn årstallet på motoren i emnetittelen, hvis du kjenner til dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 Det er et bra utgangspunkt, den bør starte med det. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Penemue Svart 4.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2019 Takk for svar. Gjelder også for 4HK 2-takter Yamaha? Dette er en motor fra slutten av 90-tallet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 4.August.2019 Del på Facebook Svart 4.August.2019 (redigert) Håper du er kjent med at du må være ekstremt forsiktig når du skrur inn lufttilskuddsskruen for å finne 0. Setet er kun bløt aluminium og den slake vinkelen gjør at en lett deformerer setet og da er det bare å kaste forgasseren... Er generelt fortvila over hvor mange her på mine kanter som skrur i stykker flonk nye forgassere... Lufttilskuddsskruen er der for at fabrikken skal ha mulighet til å finjustere bort små produksjonsavvik.. Den justeringen gjøres en gang, det skal mye til at den behøver å endres. Grunnstillingen varierer fra 0.8 til 1.6 omdr. Å endre denne grunnstillingen i en feilsøkingsfase er trolig noe av det dummeste en kan gjøre. Redigert 4.August.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.