Kire Startet 6.August.2019 Link til dette innlegget Startet 6.August.2019 Hei Har slipt meg ferdig og skal støpe igjen et hekkaggregat hull på en Master Miami 670 for montasje av en Suzuki 300, 2014 modell. Har gjort dette før, men noen sa jeg burde bruke Vinylester istedenfor Polyester, fordi det biter bedre mot underlaget. Så har jeg følgende spørsmål til: 1. Platen jeg feller inn blir samme tykkelse som er der i dag 36mm + støp, så er total tykkelse akterspeil ca 55mm i dag. Det blir ca 1 cm klaring mellom hull og ny plate i sidene som det kjøres matte inn i. Burde jeg støpe denne tykkelsen i en smell eller burde jeg støpe f.eks. 2 lag innvendig før de neste lagene? Min tanke er støpe 2 lag først, for så å støpe resten når kneplater og slikt skal støpes inn. Eller støpe seg ferdig på innsiden og så støpe inn kneplater til slutt? 2. Ang. bruk at glassfibermatte og vevet duk. Er det en ide å bruke f.eks vevet duk på lag 2 for å lage bedre styrke? Eller vevet duk som siste lag? 3. Er Biltema sin glassfibermatte bra nok, eller burde jeg gå til faghandler og kjøpe både matter og polyester ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 (redigert) Jeg bruker polyester. Skal 2x250 etec bakpå. Fikk tak i en lift som er til 3x300, men den er for brei, så må kortes inn 31cm (119cm imellom trimflapsene og liften er 150cm) Redigert 6.August.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Kire skrev for 3 timer siden: ... noen sa jeg burde bruke Vinylester istedenfor Polyester, fordi det biter bedre mot underlaget. Sikkert bra, men jeg hadde nok valgt polyester. Du kan jo alltids velge isopolyester istedenfor ortho. Går du til f.eks SeaSea har de begge deler. I alle fall her i Fredrikstad. Men jeg ville i alle fall gått for en Reichhold polyester, ikke Biltema! Har brukt begge deler, men sitter med en sterk mistanke om at BT polyesteren ikke holder samme nivå. Hadde egentlig tenkt å skrive litt om det i Dracotråden. Men som @Knude har påpekt opp til flere ganger, det eneste faglig riktige er å gjøre en avrivningstest. Kire skrev for 3 timer siden: 3. Er Biltema sin glassfibermatte bra nok, eller burde jeg gå til faghandler og kjøpe både matter og polyester ? Matta fra BT funker den, men jeg synes ikke den er like bra som de jeg har kjøpt fra proff-forhandler. Den er litt mer ujevn i tykkelse, og mye mer inhomogen i fibrene. Men hvis du skal bygge opp ganske mye så er det jo greit med en rull 600 grams matte, det får du ikke på BT. Materialer fra BT er uansett ikke billigst. Ellers, litt bilder er jo alltid populært Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kire Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Litt bilder fra jobb på båten. Alle rom er vasket slipt og lakkert. Det blir støpt inn kneledd for forsterkning av hekk, samt at det blir kraftige plater som hold der lift monteres. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Hm, fikk ikke til å legge bildene i samme post. Ute av trening kjenner jeg.... Eller så får båten ny Sea Star hydraulisk lift 10". Ny Sea Star Pro styring komplett. Ny kalesje, puter, stoler, sidepaneler osv. Motor ligger klar som blir en Suzuki 300hk 4 takt modell 2014. Mulig det blir lakkering eller foliering av skrog. Ønsker meg rødt skrog, men da må det bli foliert slik at retur til orginalt er enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest fastertanyou Svart 5.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2020 har du fått gjort noe,montert noe på miamien. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.