BAG049 Startet 6.August.2019 Del på Facebook Startet 6.August.2019 På hylsa sitter det en Sleipner oljefylt pakkboks med 2 slanger. Jeg ser at det stadig blir vann i denne oljen, etter hvert en "grå suppe". Dersom jeg løsner lufteslangen og holder den lavere enn vannlinja kommer det bare rent vann ut. Er dette normalt eller betyr det at noe i pakkboksen må byttes eller repareres? Ser også at lokket på oljebeholderen ikke er helt tett, kan dette ha noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Det betyr at tentting i pakkboks er ødelagt. Kan ta ut pakkboks, og bytte simmeringer, på land, vel og merke Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 Det er tre simringer på denne. To bak og en forran. Det er nok de bakerste som er dårlige, men bytt alle når du først har det ute. Du må løsne akslingen fra girkassa og skyve akslingen bakover for å ta av pakkboksen. Du må muligens ta av roret også for å få akslingen langt nok bak. Lenge siden cutlesslageret er byttet? Ville byttet det i samme slengen når du først har alt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 6.August.2019 Del på Facebook Svart 6.August.2019 (redigert) Når du skal kjøpe nye simmerringer til pakkboksen, så husk å spesifisere at de skal ha rustfrie fjærer! Redigert 6.August.2019 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 7.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2019 Takk for gode svar. Tror nok dette blir en jobb når båten settes på land i høst. Regner med at problemet har vært slik en stund uten at jeg har oppdaget det. Er det skadelig å kjøre med det noen timer til? Det er ikke noen lekkasje eller varmgang, og simringen(e) er vel allerede ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.