Ove T Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Hej Jag ser att du sätter armerad PVC slang till varmvattenberedaren, det brukar inte fungera med sådan slang där det blir varmt. Plasten under slangklämman kryper och slangklämman blir lös och det läcker. Köp gummislang i livsmedelkvalite som tål minst 100 grader. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Ove T skrev 20 minutter siden: Hej Jag ser att du sätter armerad PVC slang till varmvattenberedaren, det brukar inte fungera med sådan slang där det blir varmt. Plasten under slangklämman kryper och slangklämman blir lös och det läcker. Köp gummislang i livsmedelkvalite som tål minst 100 grader. Hälsningar Ove Takk takk Ove! Ja det blir til å legge varmebestandig på varmtvannssiden. Men de var utsolgt for 16 mm (eller 5/8)?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Regina III Svart 16.August.2019 Link til dette innlegget Svart 16.August.2019 Stemmer det Erik, med dine klukk vurderinger. Det er steget, som er helt nøvendig for å løfte båten, som også fungerer som klukker når du ligger stille. Regina II var halvplaner og klukkehøne(?) Regina III er rendyrket deplasement, og er lydløs, ihvertfall klukkløs. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 24.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Det har nå skjedd litt ved siden av jobben. Øystein er en kløpper med det meste ombord og jeg prøver å henge med så godt det går! Sikkerhet er viktig og med de potensielle mengder diesel som kan flyte gjennom systemet og inn i to tørste V10 er det greit å ha friske slanger! Alle dieselslanger er byttet og det var jaggu bra! Det vi tok ut var fullstendig morkent! De var så stive at de brakk når jeg bøyde dem! En absolutt nødvendig oppgradering! Separ forfilterhus ble valgt i stedet for Racor. Det er akkurat samme prinsipp. De gamle filterhusene fra Racor var også godt modne for utskifting! Øystein i full gang med utskifting av gamle slanger og filterhus! Han har boret opp og gjenget opp for nye fester til Separ! Nye og fine slanger! Helten uten sprekker og stivhet! Filterhus på plass!! Alle vannslanger skal også byttes ut! Og vi har satt inn ny pumpe som ikke trenger ekspansjonstank! Hører nesten ikke at den går og vi har like sterkt trykk uansett hvor mange som åpner kranene! Flybridge begynner også å ta form! Det ble seine natta før den ble ferdig og når dagslyset kom tilbake regnet det hester og kameler!!! Så da får bildene vente av den ferdig monterte vindskjermen vente! Men selve prosessen kan jo vises! Og det er trangt! Og litt kaotisk! Men det går da fremover! De siste stagene er montert! Øystein sjekker at alt er ok! Og dermed kan anlegget for biminitoppen settes på plass! Øverste skinne er til Biminitoppen! To deler plexiglass på plass! Og det var svarte natta før det siste glasset var på plass!! Og dagen etter (når det regnet hester og kameler) var det greit å presenningen å være under når vi luftet styringen!! Vi gikk fra 32 til 8 turn som det skal være!! Det går da fremover!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøbliss Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Imponerende arbeid ? lykke til videre. Er ikke meldt mer kameler så bare å løsne på presenningen nå! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Chilli Solbris Svart 24.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Sjøbliss skrev for 2 timer siden: Imponerende arbeid ? lykke til videre. Er ikke meldt mer kameler så bare å løsne på presenningen nå! ???? Nei nå må det være litt vindstille en stund og tørt fra himmelen!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 24.August.2019 Link til dette innlegget Svart 24.August.2019 Godt å få kontroll på diesel og styre system. Dette blir bra @Erikda Regner med at vannsystemet er mer midlertidig da slange valg kanskje ikke er helt på høyde. Litt vanskelig å se hvordan den fine Marco vannpumpa står men som et godt tips så bør alle pumper monteres med motor opp. ( vann inn i motor ved lekkasje) lykke til videre med oppgraderinger av skuta. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 1.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Og så har vi vært og kjørt det renner og tøy holder!!!! Må jo se om det tåler belastning! Litt svart røyk men så våknet dyrene og dro oss fint opp i 32 knop! Neste runde fra tomgang til full gass med litt roligere pådrag gå ingen svart røyk og fin flyg opp i plan og 32,5 knop. Siden det da raser 300 liter gjennom systemet pr time gjør vi ikke det lenge!??? Alt svarer til forventningene. Ingen fartsholder dessverre! Vindskjermen gjør en betydelig dårligere jobb her enn på Solbris gett!!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 1.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Moro når vi finner diverse trekk og det passer! Trenger bare en rens og impregnering!?? Herlig! Og i kveld tas akterlugaren i bruk!!! Trekk til sofa og solseng!?? Dekker til og med luka!! Ser ikke så galt ut dette!! Akterlugaren vasket og klar til bruk! Konemor ordner fint!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 1.September.2019 Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Nå ser jeg virkelig frem til å se skuta når vi treffes. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
kdtran Svart 1.September.2019 Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Tør ikke legge meg ved siden av deg når vi en gang møtes igjen @Erikda Redd for å skjemme meg ut. ? Lekker båt dere har fått dere og den blir bare finere og finere! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 1.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Knude skrev for 2 timer siden: Nå ser jeg virkelig frem til å se skuta når vi treffes. Lykke til videre. Du kan bare glede deg @Knude! Du skal sove i den når vi skal holde kurs!!!??? kdtran skrev for 1 time siden: Tør ikke legge meg ved siden av deg når vi en gang møtes igjen @Erikda Redd for å skjemme meg ut. ? Lekker båt dere har fått dere og den blir bare finere og finere! Du kan trygt legge deg ved siden av oss @kdtran! Du har all grunn til å være stolt av skuta di!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fortego Svart 2.September.2019 Link til dette innlegget Svart 2.September.2019 Gratulerer med ny båt! Så deg på Valle Marina i sommer, men visste ikke det var deg. I så fall hadde jeg nok tatt mot til meg til en lengre prat enn de få ordene jeg kom med... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Chilli Solbris Svart 2.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2019 Fortego skrev 6 minutter siden: Gratulerer med ny båt! Så deg på Valle Marina i sommer, men visste ikke det var deg. I så fall hadde jeg nok tatt mot til meg til en lengre prat enn de få ordene jeg kom med... Neste gang får du invitere deg selv på kaffe @Fortego! ??? Det er jo hele poenget med båtlivet!! Å treffe hyggelige båtfolk!!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 2.September.2019 Link til dette innlegget Svart 2.September.2019 Blir veldig bra dette Erik ...du har fått med deg en kjempe arbeidskar skjønner jeg ... og resultatene vises ... Skikkelig sikkerhetsoppgradering der du avdekket store svakheter på fuelslanger så det er nok flere som kanskje bør ta en sjekk i kjellereren å sjekke drivstoffslanger .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 2.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2019 LALUNA II skrev for 12 timer siden: Blir veldig bra dette Erik ...du har fått med deg en kjempe arbeidskar skjønner jeg ... og resultatene vises ... Skikkelig sikkerhetsoppgradering der du avdekket store svakheter på fuelslanger så det er nok flere som kanskje bør ta en sjekk i kjellereren å sjekke drivstoffslanger .. Ja, jeg har vært utrolig heldig som har fått Øystein som kamerat og som ønaker å bidra! Kona har også et utrolig pågangsmot og vasker og ordner etter alle kunstens regler. Selv pusler jeg rndt og gjør jo litt jeg også og summen av det hele blir veldig bra! At folk burde sjekke fuelslangene er det absolutt ingen tvil om!! Jeg er meget glad for at jeg tok den kostnaden nå!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 2.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2019 Og så har Chilli Solbris kommet til sin nye hjemmehavn og ligger foran Solbris! Turen over fra Sandefjord gikk over all forventning og båten er en drøm i sjøen. 32 knop på full fart er bare tre knop under målt toppfart når den var ny. Slett ikke verst!! Men med det været som var i dag var 7 knop helt greit! Satt i t-skjorte og kortbukse hle veien! Gikk via Vrengen så jeg fikk en skikkelig flott tur med Øystein som lokalkjent! Skuta tar sjøen veldig fint! Vel det gjør vel alle båter på flatt hav! Og der lå den foran Solbris! Jeg er vel ikke helt komfortabel med å ha to båter....... Men flotte! Det er de!!! å plass ved brygga! Solbris så litt liten ut bak Chilli Solbris! Og det gjør båten foran også! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kenneth 81 Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Griselekkre båter begge to! Hvis du ikke er komfortabel med å ha to, så kan jeg sikkert komme å hente en av dem om du dekker reise og drivstoff. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Chilli Solbris Svart 3.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Kenneth 81 skrev 5 minutter siden: Griselekkre båter begge to! Hvis du ikke er komfortabel med å ha to, så kan jeg sikkert komme å hente en av dem om du dekker reise og drivstoff. ???????? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Fortego Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Erikda skrev On 2.9.2019 at 8.59: Neste gang får du invitere deg selv på kaffe @Fortego! ??? Det er jo hele poenget med båtlivet!! Å treffe hyggelige båtfolk!!??? Jeg lover at jeg skal gjøre det, men må bli noe annet enn kaffe, da jeg er dårlig på kaffedrikking... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Tror sannelig jeg må innvilge meg en tur bortom å se en gang jeg og Erik. Denne båten ser bra ut. Får finne en gang du ikke kjører tog for meg... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 4.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Fortego skrev for 16 timer siden: Jeg lover at jeg skal gjøre det, men må bli noe annet enn kaffe, da jeg er dårlig på kaffedrikking... Jeg er også meget dårlig på kaffedrikking @Fortego ! Men utpreget dyktig på Pepsi Max!??? Bjørn Løvjomås skrev for 10 timer siden: Tror sannelig jeg må innvilge meg en tur bortom å se en gang jeg og Erik. Denne båten ser bra ut. Får finne en gang du ikke kjører tog for meg... Det er ikke lenge til jeg ikke har noe påvirkning på togene på Sørlandsbanen... Go ahead overtar jo om noen måneder!??? Men White Lady med eier er hjertelig velkommen til Fredrikstad @Bjørn Løvjomås!!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 4.September.2019 Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Au da, det likte jeg dårlig, har alltid følt meg ivaretatt når du har kontrollen på toget mitt.. vi får finne en løsning på dette ? Spørs om ikke sjansen er større om jeg lar white Lady ligge i ro, og tufser bortover på 4 hjul.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gullfisk Svart 4.September.2019 Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Erikda har jo "gjestebåt" også? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Ble litt nyskjerrig på den Marco pumpen, da du sa den var stillegående, for min Jabsco parmax hører jeg i hele båten. Er den lydløs i forhold til slike pumper? Holder det å erstatte med samme literkapasitet om man bytter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.