Chilli Solbris Startet 9.August.2019 Del på Facebook Startet 9.August.2019 Så skjedde det! Og det skjedde før min kjære Solbris er solgt! Det ble en ny Solbris - Chilli Solbris. Et lite prosjekt, vel et ganske stort prosjekt!??? Storebro Royal Cruiser 500 SS V 10 Så dette blir mitt nye hjem etter at hun er grundig vasket og har fått sin service og nye slanger til vann. Og nye slanger til septik og og og og???? Og dermed har jeg en trawler som må selges. Og det gjør litt vondt!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2019 Det er noen beist i kjelleren. 2 MAN V10 på ca 800 hk hver. Heldigvis går de på bare fem sylindre opp til et gitt turtall før resten slår inn. De går utrolig fint og har ikke mer enn 1000 timer på baken. Helt uten vibrasjoner. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer med flot ny båd. Eller skib... ?? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Det må jeg si...like greit å kjøpe hele blokka isteden for en leilighet Gratulerer med ny bolig ...eller var det båt? Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Det fårn si, litt av ei skute det der. Gratulerer så mye! Fulgte det med egen maskinist også?? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Bilder, bilder og flere bilder Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer så mye med en flott klassiker, ikke mange av de???? Har sett gamle båten din til salgs og lurt på når du skulle røpe hva du hadde kjøpt. Mere bilder og info takk?? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer så mye ?. Litt av noen beist i kjellern ?. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer ??? Så flott ut. Mere plass og mere fart og mye tørstere? Men kan du ha den fine båten der liggende i vesterelva? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
sunnmøre Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Var ombord i ein slik for nokre år tilbake. Sjølvsagt ein stor og fin båt, men det som imponerte mest var handtverket. Lagt ned nokre timar i produksjonen av desse. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer her inne også?? Flott skute? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Framtia Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 grattis med skip! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 I påvente av bilder, så måtte google benyttes. Utrolig flotte båter Fant denne videoen. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Nydeleg film. Faktisk ein av dei finaste motorbåtane i mi liste. Når eg gir meg med seiling, så hadde dette vore ein av draumebåtane. Dessverre ikkje noko eg kan ha, men flott at nokon vel å kjøpe desse nydelige båtane. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Dærsken! Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Gratulerer med flott skip Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SoBo Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Grattis med ny leilighet. og lykke til med salget av Solbris. Syntes meget godt om kjelleren i den nye leiligheten Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Sjøbliss Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Nydelig båt!! Gratulerer! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Chilli Solbris Svart 9.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2019 (redigert) MajorAndy skrev for 7 timer siden: Gratulerer med flot ny båd. Eller skib... ?? Tusen takk @MajorAndy! Den eneste grunnen til størrelsen er at det også er helårsbolig! Fungerer i hvert fall som en unskyldning! pipe skrev for 7 timer siden: Det må jeg si...like greit å kjøpe hele blokka isteden for en leilighet Gratulerer med ny bolig ...eller var det båt? He he... Det er både bolig og båt! Skal utstyres som bolig! Jeg har jo ikke bolig på land!! Og tusen takk! Olepo skrev for 7 timer siden: Det fårn si, litt av ei skute det der. Gratulerer så mye! Fulgte det med egen maskinist også?? Tusen takk!! Ja! Det fulgte med maskinist!! Det er faktisk ikke langt fra sannheten! Øystein kjenner disse motorene ut og inn som masksinist! Veldig mye brukt som hjelpemotorer. Og hadde det ikke vært for det han kan om disse motorene hadde jeg ikke kjøpt båten! TrikkerN Lønning skrev for 7 timer siden: Bilder, bilder og flere bilder Det kommer! Det kommer! SVARTEN skrev for 6 timer siden: Gratulerer så mye med en flott klassiker, ikke mange av de???? Har sett gamle båten din til salgs og lurt på når du skulle røpe hva du hadde kjøpt. Mere bilder og info takk?? Tusen takk! Akkurat denne versjonen som gikk til det asiatiske markedet, er det laget seks stykker av så langt jeg har klart å spore opp. Altså seks stykker med MAN V10 motorer. De var opptatt av mer enn nok kraft. Ikke driftskostnader. Og det måtte en Storebro på denne størrelsen til for at jeg skulle la trawleren min gå. Men det blir ikke med lett hjerte! Har egentlig lyst til å beholde begge to!! Men det vil ikke kona! Gullfisk skrev for 6 timer siden: Gratulerer så mye ?. Litt av noen beist i kjellern ?. Tusen takk!! Beista i kjelleren yter ca 800 gamp hver. Men heldigvis går maskinene på fem sylindre under ca 16 o/min. På full pes bruker de no 200-250 liter i timen. Trawlerfarten er den farten jeg er mest glad i så da blir det 8-10 knop. Og da bruker de ikke mer enn jeg gjør i dag. lurvetass skrev for 6 timer siden: Gratulerer ??? Så flott ut. Mere plass og mere fart og mye tørstere? Men kan du ha den fine båten der liggende i vesterelva? Tusen takk @lurvetass . Dyra i kjelleren er tørste som rakkeren på full pip, men ikke i trawlerfart heldigvis!!! Det med Vesterelva og fargen den legger igjen er noe av en bekymring ja. Men det er jo der jeg har boligadressen min! Vi får se! sunnmøre skrev for 5 timer siden: Var ombord i ein slik for nokre år tilbake. Sjølvsagt ein stor og fin båt, men det som imponerte mest var handtverket. Lagt ned nokre timar i produksjonen av desse. Gratulerer! Tusen takk @sunnmøre ! Ja håndverket imponerer meg også! Jo mer jeg graver i båten, jo mer imponert blir jeg! det skal bli spennende å bli kjent med denne gamle damen. håper å få henne opp til god standard igjen! Gew77 skrev for 4 timer siden: Gratulerer her inne også?? Flott skute? Tusen takk!! Det blir skikkelig spennende å se om det kan bli skikk på denne på samme måte som Solbris! Det er jo plassen som gjør at jeg bytter. Som helårsbolig vil jo dette fungere noe bedre plassmessig. Framtia skrev for 4 timer siden: grattis med skip! Takker!! Beholder jeg Solbris blir jeg reder!! TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden: I påvente av bilder, så måtte google benyttes. Utrolig flotte båter Fant denne videoen. Den videoen har jeg kikket noen ganger på før jeg kjøpte Chilli Solbris! Håper at jeg kan bringe standarden oppover mot dette på sikt. Det skal komme flere bilder! Vær trygg! sunnmøre skrev for 4 timer siden: Nydeleg film. Faktisk ein av dei finaste motorbåtane i mi liste. Når eg gir meg med seiling, så hadde dette vore ein av draumebåtane. Dessverre ikkje noko eg kan ha, men flott at nokon vel å kjøpe desse nydelige båtane. Det var den eneste båten av de hurtiggående båtene som kunne få meg til å gå vekk fra min flotte gode trawler. Storebro har alltid vært en våt drøm! Arvid_A skrev for 3 timer siden: Dærsken! Gratulerer! Tusn takk @Arvid_A Fyrlykten skrev for 3 timer siden: Gratulerer med flott skip Hjertelig takk @Fyrlykten !! Det blir bra med litt arbeid! SoBo skrev for 3 timer siden: Grattis med ny leilighet. og lykke til med salget av Solbris. Syntes meget godt om kjelleren i den nye leiligheten Hjertelig takk @SoBo !!. Nå kunne jeg trengt en Sobo energidrikk til å få unna diverse arbeidsoppgaver og oppgraderinger!!!! Men det skal bli bra over tid! Redigert 9.August.2019 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 9.August.2019 Del på Facebook Svart 9.August.2019 Føyer meg inn i rekken av gratulanter! Må jo si jeg ble litt nysgjerrig når jeg så annonsen på Solbris dukket opp på finn. Jeg har vært og banket på døra di et par ganger uten at du har vært hjemme, men nå må jeg si det frister enda mer å komme å kikke Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 10.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2019 Noen flere bilder av prosjektet. Chilli (som båten het) Vil lyde navnet Chilli Solbris, er importert fra Singapore og har stått lagret ute på tollager siden november i 2018. Og på toppen av det hele under et bjørketre. Og det bar den preg av! Jeg tror eier (som fortsatt er bosatt i Singapore) har gitt opp. Jeg fikk i hvert fall båten til en rspektabel pris. Jeg rengen med at det vil koste meg 2-300 båtpenger å få den opp til fordums glans. Men det vil jeg ta over så mange år som mulig!. Jeg hentet båten i Kragerø 29. juli og kjørte den til Sandefjord hvor maskinist Øystein skal kose seg i maskinrommet før jeg går over til Fredrikstad. Noen flere bilder av vidunderet! Her underveis fra Kragerø. Det er me å gjøre men interiøret er forbausende pent! Originalbordet er lytefritt. Bordet kommer med sveiv som hever og senker bordet etter behov. Flybridge er det som trenger mest arbeid. Det var en hel skog oppå der etter at en diger bjørk hadde sluppet det meste av frø i båten! Her er det nok å ta tak i! Tar bilder av gir og gasshendel slik at det blir satt sammen riktig igjen. På flybridge blir det nye spaker!! Frøfarm og kabelsalat!!! Alt er merket med nr som jeg finner igjen i dokumentasjonen. Det er solid dokumentasjon på alt! Herlig! Frøfarmen er fjernet og sortering og opprydding kan starte! En god del av den gamle instrumenteringen blir borte etter hvert. Den skal erstattes med ny. Retro er fint i mange sammenhenger, men ikke med elektrisk og elektronikk! Det blir oppgradert og modernisert! Fortsettelse følger !! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Steini Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Der kom tråden ja! God knall. Flott du deler med oss andre forvetne Gratulerer igjen, og masse lykke til. Blir spennandes å følga dåke! Me er vel 'i samme båt' ang bruk av x antall hundre båtlapper på oppgradering og puss Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
kdtran Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Dette var trivelig lesing @Erikda Gratulerer med nydelige Chilli Solbris! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Flott klassikker!! dette er båt med kvalitet! Bjørk er foresten noe av det værste å få på billakk og gelcoat.. men med litt gnikking gnuing og rubbing får du nok tilbake glansen.. Nesten optimalt motorrom! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Faxen Svart 10.August.2019 Del på Facebook Svart 10.August.2019 Dette var drømmebåten min i alle år. Hadde selv en meget gammel Storebro RC Biscay 1977 modell. Gratulerer så mye. Fantastisk flott villa på sjøen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.