Marulf Startet 12.August.2019 Del på Facebook Startet 12.August.2019 Jeg har en mercury 135 hk utenbordsmotor fra 1998. Dette er en V6 forgassermotor (ikke optimax) som fungerer upåklagelig og er godt ivaretatt. De siste ukene så har det dukket opp en helt svak alarmlyd i fra kontrollboksen. Veldig svak, "kostant" lyd som kommer og går tilfeldig. Impeller og termostater er byttet. Har forsøkt også å kjøre uten termostater, men lyden er der likefullt. Alarmen kommer også tidvis like etter oppstart, altså ved kald motor, slik at jeg har utelukket at det kan være feil temperatur. Har sjekket om motoren får olje, og det gjør den også. Alt fungerer tilsynelatende normalt, men alarmlyden er der fortsatt. Det skal sies at alarmen er såpass svak at den til tider nesten ikke er hørbar, men klarer ikke å finne årsaken. Noen som har noen gode tips til hva som kan være feilen? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.August.2019 Del på Facebook Svart 12.August.2019 kan det være en liten overledning en plass som gir krypstrøm til "buzzer"? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Marulf Svart 13.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2019 Hvordan kan jeg finne ut om det er overledning? Noen som vet hvor jeg kan finne oversikt over hvilke alarmgivere motoren har? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.