JensenHurrycane3 Startet 17.August.2019 Link til dette innlegget Startet 17.August.2019 Heihei! Jeg heter Fredrik Granberg Jensen og er 15 år! Kommer fra Hedmark og skal pusse opp båten min! Jeg kommer til å poste bilder etter hver gang jeg har gjort ting på båten! Har du noen tips til kjente problemer med båten? Litt av grunnen til jeg skal pusse ned hele båten er fordi det lekker baki når jeg kjører og det blir trykk på et hull som gjør at det komemr ca 15-20 cm med vann bak i setet mit. Har dere forslag til nye fargene? jeg ahr sett for meg gul med svart stripe i midten alt i matte farge! kanskje folie eller lakk hvertfall uten bunnstoff Håper dere kommer med gode ideer til hva jeg kan gjøre med denne artige båten i form av oppussings prosjektet! :) ps- Har byttet motor til en mercury 10hk efi 2018-2019 mod (4 takter så klart) Takk for nå ses senere! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 17.August.2019 Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Har du bilde av det hullet der det kommer inn vann ? Hva med candy apple red og svarte detaljer som pullere, sofa'n, ratt, instrumenter. Motoren din er vel sort og rød ? Sitér dette innlegget Link to post
Nickberg Svart 22.August.2019 Link til dette innlegget Svart 22.August.2019 Stilig. Er i gang med en Hurrycane 370 sport. Den er original gul med hvittbunn stoff. Gul fargen blir. Men vurderer sort bunnstoff. Blir en to takt 30hk. Akter forsterket med aluminium innvendig å utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hei nå har jeg begynt å pusse det etter et forsøk på og tette fenderlist feste (som ikke funka) Begynner å nærme meg lakkering. Likte ditt forslag Eika! Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Har ikke funnet hullet enda må pusse det fram!har du noen tips på hbordan finne det jæskla hullet haha! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hull er lett å finne. Fyll båten med vann og se hvor det kommer ut. Når du har sett hvor det lekker, tøm båten fort som F igjen, sørg for at det blir tørt igjen, slip, støp, slip, gelcoat, slip, slip, slip Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Hehe kan du forklare meg mer om gelcoat og hva det gjør osv. Er det på en måte det som hindrer glass fibern til å bli synlig? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 Gelcoat er "lakken" på båten. Jeg legger det på i flere lag, så på siste runda legger jeg på topcoat (Topcoat, er gelcoat med parafinløsning/voks, sånn at det blir lufttett og herder) Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 9.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Men man kan lakke med bil lakk oppå det at? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 Ja Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 9.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2019 (redigert) prøv med noe sånt når du har funnet hullet https://www.maritim.no/gelcoatsparkel se også på neste: https://dycas.no/ de har det meste av utstyr du kan komme til å trenge. Skal selv slipe ned og lakke en 21 fots båt til våren, kommer til å bruke produktene fra disse. Lykke til Redigert 9.Oktober.2019 av Brian Storm (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
JensenHurrycane3 Svart 27.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2020 Da oppdatering etter en god stund. Har begynt å pusse båten, og sparkling. Båten er forhåpentligvis ferdig snart. Inlegg kommer oftere :) Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Slutten av dagen, bilder. Sitér dette innlegget Link to post
JensenHurrycane3 Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Tok bare et bilde fra dagens arbeid. Her er jeg halveis igjjenom dagens arbeid. Fikk fjerna en del fester og håndtak. Og skal preppe den for å sette den oppned Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.