LI4560 Startet 25.August.2019 Del på Facebook Startet 25.August.2019 Jeg oppdaget nettopp at aluminiumsringen foran gummibosset var tæret på min VP fastpropell med nr. 21351240. Noen som vet hvilken funksjon denne platen har ? Kan det være fare for at propellen løsner/løsner fra boaset dersom denne tæres bort. Se også bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Er det en anode du beskriver? Hvis du er i nærheten av en Volvoforhandler vil de kunne informere. Sitér dette innlegget Link to post
LI4560 Svart 25.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2019 Nei, det tror jeg ikke. Det sitter en sinkring på selve drevet. Det her ser ut som aluplate foran gummibosset. Ser ut som det er tæret vekk en del materiale på den. Kan det være en aluforing som propellen er vulket fast i ? Den innerste delen som sitter mot akseltappen er av stål. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 25.August.2019 Del på Facebook Svart 25.August.2019 Den er en del av propellen og som du skriver så dekker den vulkaniseringen. Dette er en korrosjons skade og det er det ofte en grunn til. Har ved noen annledninger tettet med en eller annen tettemasse. (Tec 7 eller noe tilsvarende) men her hadde det forsvunnet ganske mye. Seildrev? Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
LI4560 Svart 26.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2019 Takker for svar. Beklager dårlige bilder og beskrivelse over. Hadde det travelt med å få ferdig båten før den skulle på vannet i dag, men nå blir det utsatt til i morgen. Har bestilt ny fast propell 16x13x2 VP21351240. Får den i morgen. Årsaken til tæringen er trolig dårlig kontakt med drevanoden (VP 130S). Skal pusse over kontaktflater og sjekke kontinuitet etter montering av ny sink. Kjipt, men det kunne vært værre. Kommer meg på sjøen i morgen ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.August.2019 Del på Facebook Svart 26.August.2019 Tror din konklusjon på galvanisk tæring er korrekt. Og fremgangsmåten for å unngå fremtidige uheldige reaksjoner er også korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.