Jump to content

Båtfrakt Valen til Arendal Elwaro 900

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Fine forhold!

15,9 knop ved ca 2250 o/ min. er det jeg klarer å myse meg ut av dine bilder. Stemmer? Hva er maks turtall?

Har denne kjøl og flyndre, eller er det ubeskyttet aksling? Ble nysgjerrig på denne nå. :-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Linnxtin skrev 1 minutt siden:

Skikkelig moro å se ferden din mot Arendal! Vi gleder oss stort til å se båten. Hilsen Båteierne :thumbsup: 

Så hyggelig. Er på tur ut mot Sletta nå. Litt økende sjø. Men ikke noe problem så langt. Er sørlig. Å da bruker ikke sjøen å være så stort problem 

Endelig ble det Bobåt

Linnxtin skrev 30 minutter siden:

Skikkelig moro å se ferden din mot Arendal! Vi gleder oss stort til å se båten. Hilsen Båteierne :thumbsup: 

Gratulerer med ny båt! Ser ut som virkelig flott teak-arbeid. Er noe eget med luker som har så mye nating. 

Regner med at jeg kommer til å se båten innimellom. Tøffer selv stadig rundt i elva på is-tur og badetur med familien. Ofte via 

Ser stadig Elwaro 9000 som farter forbi her mellom Arendal og Grimstad, og det ser ut som gode sjøbåter slik de drar på når de er utpå. :thumbsup:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Med en Volvo på 340hk og et marsjturtall på ca 2200 av 2400 mulige, skal du ikke se bort fra at den er litt tørst. 

Uansett, er jo gromt med et kraftig beist i kjelleren da. Tror ikke den motoren blir utslitt med det første. :thumbsup:

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...