Grand Banks jr Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Fine forhold! 15,9 knop ved ca 2250 o/ min. er det jeg klarer å myse meg ut av dine bilder. Stemmer? Hva er maks turtall? Har denne kjøl og flyndre, eller er det ubeskyttet aksling? Ble nysgjerrig på denne nå. :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Når det gjelder kjøl og flyndre er jeg sannelig ikke sikker. Jeg hadde 2400 på maks.men synes den går lett på 2250.. Da legger båten seg flat og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Linnxtin Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Skikkelig moro å se ferden din mot Arendal! Vi gleder oss stort til å se båten. Hilsen Båteierne Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Linnxtin skrev 1 minutt siden: Skikkelig moro å se ferden din mot Arendal! Vi gleder oss stort til å se båten. Hilsen Båteierne Så hyggelig. Er på tur ut mot Sletta nå. Litt økende sjø. Men ikke noe problem så langt. Er sørlig. Å da bruker ikke sjøen å være så stort problem Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Linnxtin skrev 30 minutter siden: Skikkelig moro å se ferden din mot Arendal! Vi gleder oss stort til å se båten. Hilsen Båteierne Gratulerer med ny båt! Ser ut som virkelig flott teak-arbeid. Er noe eget med luker som har så mye nating. Regner med at jeg kommer til å se båten innimellom. Tøffer selv stadig rundt i elva på is-tur og badetur med familien. Ofte via Ser stadig Elwaro 9000 som farter forbi her mellom Arendal og Grimstad, og det ser ut som gode sjøbåter slik de drar på når de er utpå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Haugesund passert. Obligatorisk brobilde Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Boknafjorden nett no :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Det ser bra ut @trixie2 Håper det holder seg slik Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Sett fra fjord1, du skal jo litt lenger ut i havet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Mulig jeg går på innsiden av Kvitsøy, blåser litt østlig. Så tror det er lurt å holde seg nærme land i dag. Forholdsvis frisk i Karmsund . 7 til 8 ms kanskje Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Drivstoff fylling i Kopervik. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Håper det ikke det den har supet i seg på den lille strekka for da går det MØE Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
JonnyBoy Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Med en Volvo på 340hk og et marsjturtall på ca 2200 av 2400 mulige, skal du ikke se bort fra at den er litt tørst. Uansett, er jo gromt med et kraftig beist i kjelleren da. Tror ikke den motoren blir utslitt med det første. Redigert 26.August.2019 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Det var ikke fulle tanker når jeg hentet den. Men den er nok litt tørst. Det er jo en storing. Var litt sjø ut av karmsundet nå, så greit å gå på innsiden av Kvitsøy. Vindusvisker må gå kontinuerlig. .Men for en varme ute.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Nå ble vi litt nysgjerrige. Håper alt er vel. Redigert 26.August.2019 av Compromise (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Jepp alt er vel.. Men motor koker. Regner med viftereim. Godt båten er innmeldt i Rs. Lå midt i leia for Fjordline, men meget god kommunikasjon med Kystradio sør og Vts ordnet opp i det Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Compromise Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Godt å få hjelp raskt. Sitér dette innlegget /per Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Er det noen vei å skaffe reimer i stvgr, Mekjarvik på kvelden tro? Blir slept inn til fergeleiet der Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Aner ikke, men du har jo Åmøy Havn i nærheten. https://www.amoyhavn.no/verksted Redigert 26.August.2019 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Tlf til overnevnte ▶ Kontakt oss for service ▶ Ring 951 85 000 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 https://www.baat-teknikk.no/ Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Problem funnet en sprukket slange så er det noen i Stavanger som hoster opp en sånn i kveld ? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
KDB Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Går denne til defroster eller varmtvannsløyfe? Mulig det bare er å stenge sløyfa? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.