Jump to content

Båtfrakt Valen til Arendal Elwaro 900

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

LALUNA II skrev 14 minutter siden:

Problem funnet en sprukket slange så er det noen i Stavanger som hoster opp en sånn i kveld ?

Her kan alle som har en stump av hageslangen til overs oppnå helte status i kveld:clap:

Edit: Så super helten hadde ordnet opp selv..som vanlig vil jeg si.
Bra da er det pån igjen
Blir det nattseilas?

Redigert av pipe (see edit history)

Er det en slange som er stålarmert men slipt igjennom, eller er det en vanlig ikke-armert slange?

Utrolig kjedelig med noe som ser ut som en alvorlig følgefeil pga noe som egentlig er en bagatell.

Håper det er raskere å fikse enn det høres ut som.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ja, dette var ikke noe gøy for ny eier. Når man gleder seg til å få ny båt, så går det så til de grader på dunken pga en liten slange som da klarer å tømme blokka for vann. Ikke noe alarm som går pga høy temperatur. Likavel ser det ut som det renner forholdsvis godt fra toppakning. Lite lekkasje på lavt turtall, men sterkt økende på middels turtall.ca 1400 rpm. Samt en markert susing etter at den stoppes. Så nå går veien til volvo penta på Hundvåg,  tror jeg det ligger.

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev On 27.8.2019 at 9.18:

Nå er båten lagt igjen hos Båtteknikk Hundvåg, de skulle se på den i morgen. 

Dette var ikke den utgangen vi håpte på. Men slik er det av og til. Nå sitter jeg og venter på at @Erikda skal sende et tog som kan kjøre meg hjem. 

Som du skjønner går det litt tregt med toget fra Stavanger fra min side @Bjørn Løvjomås!!!:giggle::giggle::giggle:
Virkelig kjedelig at du ikke fikk turen rundt når det var slikt silkeføre!!
Selv blir jeg liggende i Sandefjord til mandag! Skuta begynner å bli klar! Stresstest og kryssing til Fredrikstad på mandag 2. september!! Kryssing vel og merke hvis skuta består stresstesten!! Som innebærer hard kjøring av maskinene. Håper på fart over 30 knop uten noe tull....:pray::pray:

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...