LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 ordner seg visst han greier å korte den inn ...noe trangt nedi der visst Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hafrsfjord Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 LALUNA II skrev 7 minutter siden: Problem funnet en sprukket slange så er det noen i Stavanger som hoster opp en sånn i kveld ? Akkurat den ligner på hageslangen min....men jeg har noen vannslange-stubber fra båten liggende. Noen innvendig dimmensjon? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Klarte å korte den inn. Den var for lang. Å hadde seget ned på reimskiva. Nå tror jeg det er tett. Etterfylle vann og se Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
pipe Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) LALUNA II skrev 14 minutter siden: Problem funnet en sprukket slange så er det noen i Stavanger som hoster opp en sånn i kveld ? Her kan alle som har en stump av hageslangen til overs oppnå helte status i kveld Edit: Så super helten hadde ordnet opp selv..som vanlig vil jeg si. Bra da er det pån igjen Blir det nattseilas? Redigert 26.August.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Klokken 11 i morgen https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/lista/7 Redigert 26.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Blir nok ikke nattseilas ny lekk oppdaget antagelig toppakning da det pipler ned langs blokka så blir nok en tur til doktoren Ikke noe å kjøre jæren med Til info er ikke med men er i dialog med han ;-) Redigert 26.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Er det en slange som er stålarmert men slipt igjennom, eller er det en vanlig ikke-armert slange? Utrolig kjedelig med noe som ser ut som en alvorlig følgefeil pga noe som egentlig er en bagatell. Håper det er raskere å fikse enn det høres ut som. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Ja, dette var ikke noe gøy for ny eier. Når man gleder seg til å få ny båt, så går det så til de grader på dunken pga en liten slange som da klarer å tømme blokka for vann. Ikke noe alarm som går pga høy temperatur. Likavel ser det ut som det renner forholdsvis godt fra toppakning. Lite lekkasje på lavt turtall, men sterkt økende på middels turtall.ca 1400 rpm. Samt en markert susing etter at den stoppes. Så nå går veien til volvo penta på Hundvåg, tror jeg det ligger. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Uff då. Ser ut som ein hageslange?, enorme konsekvenser av muligens dårlig slangevalg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Det er nok en hageslange, så det kunne nok vært brukt noe bedre der. Men det hadde hjulpet mye, om den ikke kunnet kommet borti reimskiva og...? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
-morten- Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Trist lesing! synd om toppakningen har røket pga slangevalg. Så sikkert bra ut nårslangen var kald og stiv, men når slike slanger blir varme blir de jo helt myke.. Umulig å forutse dette! Håper det ordner seg! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Lister meg sakte innover mot Hundvåg nå. Til Volvo penta Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Nå er båten lagt igjen hos Båtteknikk Hundvåg, de skulle se på den i morgen. Dette var ikke den utgangen vi håpte på. Men slik er det av og til. Nå sitter jeg og venter på at @Erikda skal sende et tog som kan kjøre meg hjem. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Trøst deg med en ting, dette kunne blitt verre en time senere på turen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Du får ha velkommen hjem igjen da Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Ja, når det først skulle skje, så var det meget greit at det var på utsiden av Stavanger. Og at båten var nylig innmeldt til Rs. Men med det været som det så ut til å bli nedover så var det frustrerende å ikke kunne utnytte det. Sjelden stille dag i går kveld. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Bare ikke la det bli en vane med turen hjem under henting Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
-morten- Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 1 minute ago, LALUNA II said: Bare ikke la det bli en vane med turen hjem under henting Er jo ikke skipperen sin feil at skuta ikke var i forskriftsmessig stand! umulig å forutsi dette om han kikka i motorromet når den var kald! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 For å finne denne slangen måtte jeg demontere store deler av trappa foran motorrom. Så det var ikke godt å finne ut av på forhånd? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Goddis77 Svart 28.August.2019 Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 Har en fått vite omfanget av reparasjonen i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 Jeg har ikke hørt noe, eier har lovet meg oppdatering, så noe kommer vel etterhvert. Men kjenner jeg er spent. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 28.August.2019 Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 Bjørn Løvjomås skrev On 27.8.2019 at 9.18: Nå er båten lagt igjen hos Båtteknikk Hundvåg, de skulle se på den i morgen. Dette var ikke den utgangen vi håpte på. Men slik er det av og til. Nå sitter jeg og venter på at @Erikda skal sende et tog som kan kjøre meg hjem. Som du skjønner går det litt tregt med toget fra Stavanger fra min side @Bjørn Løvjomås!!! Virkelig kjedelig at du ikke fikk turen rundt når det var slikt silkeføre!! Selv blir jeg liggende i Sandefjord til mandag! Skuta begynner å bli klar! Stresstest og kryssing til Fredrikstad på mandag 2. september!! Kryssing vel og merke hvis skuta består stresstesten!! Som innebærer hard kjøring av maskinene. Håper på fart over 30 knop uten noe tull.... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 28.August.2019 Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 (redigert) Lykke til med stresstest og båt @Erikda Redigert 28.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Linnxtin Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Gode nyheter ??? Ingen motordeler er sprukket! Total kostnad med deler og arbeid blir 17400kr. Da skulle de også gå over alt av slanger og slikt ?? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 (redigert) Så bra ... da er det vel bare å finne værvindu og få den videre ;-) Eller var det bare eet prisoverslag før rep. Redigert 29.August.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.