Grand Banks jr Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 13,3V når batteriene er ganske tomme? Hmm... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Muligens det var etter at han fikk fyr i dyret i kjellern Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Ja, det var det jeg tenkte. Mine spretter opp på 14,1 V hvis dyret er i gang og batteriene er litt tomme. Men jeg har ikke hatt helt tomme batterier. Mulig at ladespenning synker ned til 13,3V da? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:5.694/centery:58.996/zoom:14 Så litt skummel ut den kurs med fjordotten i 24.6 knuder bakfra Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Inhentende fartøy har vikeplikt. De holdt god avstand. Lading var når motor gikk ja. De viste 11.98 før motor ble startet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Grand Banks jr skrev 24 minutter siden: 13,3V når batteriene er ganske tomme? Hmm... Kan det være koblet opp skilledioder, som "stjeler" spenning ? (kombinert med lite oppladet batterier) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Fine forhold på utsiden av Tungenes nå Frister å tøffe videre, men tror ikke det er lurt. Er ikke i Egersund før 22 med nåværende fart Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Obrestad for en time siden Lett bris, 4,1 m/s fra øst-sørøst kl 18 kl 18 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 (redigert) KAn muligens bli noe regn og litt senere så da blir sikten dårligere og Så er nok like greit å legge seg i Tananger Blir flott i morgen Redigert 9.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Nå er pizza bestill, desverre hadde de ikke øl? så da ble det brus...jaja??? Dette er en havn som for meg vekker veldige minner. På brygga der den blå båten ligger nå, lå jeg med det som jeg trodde var gearkasse havari med White Lady. Det er faktisk 5 og et halvt år siden. Det viste seg jo å være klemflensen og akselen som hadde sklidd fra hverandre. Men da ble LIBERTY som begrep innført på Bp. Han dro ene ærend fra Bergen og ned hit. Midt på natta. Når klokka var 12 på dagen etter var han ferdig og dro hjem. Uten betaling. RESPEKT. Turen hit med Elwaro gikk greit. Stabil temp, og ustabile instrument ellers ?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Godt å se at du er på vei, og ved godt mot Ustabile instrumenter: veksler de på hva de viser? Typisk vakkelfeil? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Kos deg med Pizza du ...her blir det å følge med på det spennende valget her i år inn i ny kommune (motvillig)men ... og noe filmtitting utover kvelden Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Turteller løper litt opp og ned som det passer. Varierer veldig, uten noe antydning til reimhyling eller andre signaler. Så tror det må være noe vakkelfeil somewhere Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden: Turteller løper litt opp og ned som det passer. Varierer veldig, uten noe antydning til reimhyling eller andre signaler. Så tror det må være noe vakkelfeil somewhere Du skal ikke se bort i fra at det er vakkelkontakt på minusen til instrumentene. God tur videre Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Da er det straks avgang Tananger. Kuling på lista kl 12. Prøver å rekke forbi før den kommer Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Da var Egersund også hukket av, fikk toppet tanken med 223, 57 liter. Vanskelig å regne forbruk, siden båten har vært kjørt uten at jeg har fått med hvor mange nm de har kjørt. Stemningen kl 5 i natt ca Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
index Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Godt å se at du får mye ut av dagen. Går greit unna ser jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Ja, det var meldt kuling fra kl 10 i dag ved Lista, jeg unngår gjerne mye vind i dette området. Passerer straks Lista nå, og sjøen er helt ok Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
primusmotor Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Er jo bare kosevær dette:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Ja, det er helt riktig. Hele Jæren har vært paddeflat. Og båten går snorrett uten autopilot. Tror ikke jeg har kjørt en så retningsstabil båt før. Jeg lar meg rett å slett imponere. Ca 7 min, siden jeg berørte rattet ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
primusmotor Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Går du rundt Lindesnes og eller tar du turen gjennom Spangereid? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Blir nok raskeste vei på utsiden. Sjøen er så flat, så da må det utnyttes. Hører det er mer sjø på Sørlandet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 (redigert) Stille på neset forløpig ....God morgen forresten jeg ble treg ut av køya i dag men det var ikke du ser jeg Redigert 10.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Du får fange meg på kameraet der @LALUNA II passerer om en liten stund. Er helt flatt hav her. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 (redigert) Er på vakt så skal nok "knipset" deg RETTELSE FØLGER du hadde jo passert når jeg sjekket nå ...går unna her Redigert 10.September.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.