Jump to content

Båtfrakt Valen til Arendal Elwaro 900

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

primusmotor skrev for 2 timer siden:

Synes det hørtes mye ut med 2.7L pr nautisk mil, i min står det en D6-370 med aksling, så spennende og se forbruket på den......

Skal hente skorgenesen i oslo nå i slutten av måneden, satser på to-tre etapper til Bergen(Os).
Marsjfart er vel 21-22 knop tror jeg.
Veldig kjekt med slike tråder, og båtfolk er jo kjent for og være behjelpelig:flag_bp:

36728171_10155295225862827_1745809806737801216_o.jpg

Jeg hat D6-370 med aksel i min halvplaner på 4500 kilo. Den trækker det samme:2,6-2,8 liter pr NM. Så det tror jeg også du kan forvente. 

Du må han en fin hobby med å hente andre's båter på Vestlandet.  Like artig lesning hver gang.  Eneste problemet er at du starter når vanlige folk sover....  ??

Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007

Jeg er veldig glad i å sove jeg og, men jeg er mindre glad i bølger. Dermed blir det av og til og ofre litt av skjønnhetssøvnen...? 

Det var ganske mye dramatikk på Sørlandet i dag, en P420 fikk vist store problemer i sjøen å tok inn vann. To redningsskøyter ble sendt ut for å assistere,  så langt ser det ut som det gikk bra.  

Men situasjonen viser at sjøen kan være farlig.  En skal aldri overvurdere egne og båtens evner. 

Med dette i bakhodet står jeg gjerne over en del av nattesøvnen. ?

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

Jeg er veldig glad i å sove jeg og, men jeg er mindre glad i bølger. Dermed blir det av og til og ofre litt av skjønnhetssøvnen...? 

Det var ganske mye dramatikk på Sørlandet i dag, en P420 fikk vist store problemer i sjøen å tok inn vann. To redningsskøyter ble sendt ut for å assistere,  så langt ser det ut som det gikk bra.  

Men situasjonen viser at sjøen kan være farlig.  En skal aldri overvurdere egne og båtens evner. 

Med dette i bakhodet står jeg gjerne over en del av nattesøvnen. ?

Spent på å høre hva årsaken var .

Bjørn Løvjomås skrev 33 minutter siden:

Det var vist en skroggjennomføring i følge Twitter.  Kunne fort blitt dramatisk. De var 6 til 8 nm fra land

Hmmm

Når jeg kjøpte båten i vår fikk jeg med et lass med kvitteringer for diverse utført arbeid, blant annet utskifting av en haug med skrog-gjennomføringer. Overraskende billig!

Basert på dette synes jeg det er rart at folk lar skrog-gjennomføringene bli så gamle at de blir en "tikkende bombe" i forhold til sikkerhet.

Billig forsikring å bare å få de byttet, iallfall de som står under vannlinjen :thumbsup:

PS! Forbehold om at denne båten KAN ha hatt nye gjennomføringer av dårlig kvalitet/utførelse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...